Animacja Komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-AKO-4Z-DM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Animacja Komputerowa |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 4 rok, sem. zimowy - grafika warsztatowa (dm) Przedmioty obowiązkowe - 4 rok, sem. zimowy - projektowanie graficzne (dm) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie III roku na kierunku Grafika warsztatowa i Projektowanie graficzne |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Ilość godzin przewidzianych w planie studiów i realizowanych z udziałem nauczycieli dla danego przedmiotu: godziny realizowane w trybie kontaktowym: 120 2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury: 90 3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 30 4.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki 1.(praktyk): nie dotyczy Łącznie: 240 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | 1. Posiada wiedzę w zakresie technik animacji klasycznej i komputerowej oraz ich związku z wieloma dziedzinami współczesnego życia. (K_W02) 2. Werbalizuje problematykę formalną, porównuje współzależności warstwy formalnej jak i semantycznej. (K_W01 3. Posługuje się mediami elektronicznymi w indywidualnej kreacji artystycznej w oparciu o wiedzę z zakresu dawnych i współczesnych tendencji sztuki animacji. (K_W03) 4. Interpretuje zagadnienia formy w kontekście różnych nurtów sztuki animacji jak i swoich realizacji, a także dostrzega ich znaczenie dla dalszego rozwoju osobowości twórczej.(K_W04) 5. Ma wiedzę dotyczącą uwarunkowań swobodnej i niezależnej kreacji artystycznej.(K_W05) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | 1. Posługuje się swobodnie mediami elektronicznymi w indywidualnej kreacji artystycznej. (K_U01) 2. Wykorzystuje twórczo elementy języka animacji. (K_U02 ) 3. Komponuje samodzielnie krótkie formy graficzno-filmowe. (K_U03) 4. Uwzględnia w procesie twórczym aspekty prawne związane z wykorzystywaniem cudzych utworów muzycznych. (K_U04) 6. Rozwiązuje zadania z animacji w sposób twórczy, niezależny i oryginalny. (K_U07) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | 1. Wykazuje zaangażowaną, kreatywną i poszukującą postawę. (K_U07) |
Metody dydaktyczne: | Prezentacje przykładów realizacji z poprzednich lat studiów, prac artystów animatorów z omówieniem cech formalnych, technicznych i technologicznych; Wprowadzenie w problematykę zadania, omówienie sposobów realizacji i pokaz przykładowych rozwiązań; Podział procesu realizacji ćwiczeń na dwa zasadnicze etapy: projekt, samodzielna realizacja. Oba etapy są omawiane z każdym studentem podczas indywidualnych korekt, przeglądy poszczególnych ćwiczeń - omawianie prac z udziałem grupy studentów, dyskusja. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe przygotowanie i importowanie plików składowych projektu, - animacja komputerowa (2D i 3D), - montaż cyfrowy, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. |
Literatura: |
- F. Thomas, O. Johnson, The Illusion of Life: Disney Animation, Hyperion 1995 - J. Beck, Sztuka animacji, Warszawa 2006 - Z. Benedyktowicz (red.), Zbigniew Rybczyński. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - M. Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000 - L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006 - W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006 - T. White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984 - M. Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008 - B. Brown, Światło w filmie, Warszawa 2009 - W. Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, Łódź 2011 - G. Mercado, Okiem filmowca, Warszawa 2009 - B. Block, Opowiadanie obrazem, Warszawa 2010 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 |
Metody i kryteria oceniania: |
- Proces realizacji ćwiczeń ma dwa zasadnicze etapy: projekt i samodzielna realizacja. Oba etapy są omawiane z każdym studentem podczas korekty indywidualnej. - Przeglądy poszczególnych ćwiczeń to omawianie prac z udziałem grupy studentów. - Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie samodzielnie wykonanych ćwiczeń, ich analizie i omówieniu efektów realizacji. Ocenie podlegają: zasadność odpowiedzi na zadany temat, adekwatność użytych środków wyrazu, spójność konstrukcji ćwiczenia, poziom samodzielności wykonania zadania, nienaganność techniczna. Podstawą zaliczenia jest obecność na zajęciach i realizacja wszystkich zadanych ćwiczeń i tematów. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Wawrzak | |
Prowadzący grup: | Jakub Wawrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie ogólnym |
|
Pełny opis: |
jak w opisie ogólnym |
|
Literatura: |
jak w opisie ogólnym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.