Działania malarskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-DziMal-4Z-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Działania malarskie |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla kierunku sztuka mediów i edukacja wizualna-2-5 rok -SJ |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie malarstwa. Orientuje się w z zjawiskach współczesnej sztuki i kultury. Student wykorzystuje wiedzę i umiejętności jakie zdobył podczas zajęć praktycznych na wcześniejszym etapie studiów |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 60 godz. zajęcia z udziałem prowadzącego 2 pkt. Praca własna studenta: 30 godz. czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć 1 pkt. 30 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia przygotowanie dokumentacji działań 1 pkt. Razem -120 godz. i 4 pkt. ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W02- Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w sztukach wizualnych. A2_W08 K_W07- Umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru historii rysunku, historii sztuki, sztuki współczesnej i najnowszej. A2_W10, H2A_W06 K_W10 -Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej. A2_W12 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02- Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2_U12 K_U06 - Posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. A2_U16 K_U07 - Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności. A2_U17 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01 -Jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej i posiada umiejętność krytycznej oceny. A2_K04, H2A_K03, S2A_K03 K_K02 - Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej. A2_K03 K_K03- Potrafi pracować indywidualnie i w grupie przyjmując różne role, negocjować. H2A_K02, S2A_K02 K_K05 - Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. A2_K01, H2A_K01, S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06 |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia, pokaz, prezentacja, |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Jest to przedmiot poszerzający spojrzenie na malarstwo, akcentujący współistnienie malarstwa z innymi dziedzinami sztuki |
Pełny opis: |
Działania malarskie jest to przedmiot do wyboru dla studentów całego kierunku „Sztuka mediów i edukacja wizualna”. Podczas zajęć studenci realizują cykl ćwiczeń, działań będący ich odpowiedzią na konkretne zagadnienia związane z historią malarstwa, malarstwem współczesnym. Każde ćwiczenie jest poprzedzone krótką prezentacją wprowadzającą w temat. Studenci za pomocą niekoniecznie konwencjonalnych mediów odnoszą się do tematów, są zobowiązani do dokumentowania swoich działań, każde ćwiczenie wiąże się z prezentacją dokumentacji danego problemu i jego omówieniem. Istotnym elementem tego przedmiotu jest nauczenie studentów opowiadania o swoich inspiracjach, a także przygotowanie spójnej dokumentacji działań, które z reguły są długotrwałym procesem i część z nich odbywa się poza pracownią. Zagadnienia: Historia malarstwa, kanon, symbolika koloru, koniec malarstwa, działanie, happening, intermedialność. |
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Gage J., Kolor i znaczenie, Universitas, Kraków 2010 Gage J., Kolor i kultura, Universitas, Kraków 2009 Rzepińska M., Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, Wydawnictwo literackie, Kraków, 1983 • Książki, katalogi, czasopisma z zakresu sztuki i kultury współczesnej • Katalogi z zasobów Biblioteki Zakładu Rysunku |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania dotyczące zaliczenia • Zaliczenie semestru polega na przeglądzie prac lub ich dokumentacji i wnikliwej ich ocenie(K_U02, K_U06) • Prace winny odzwierciedlać wszystkie tematy ćwiczeń semestralnych.( K_U07) • Podstawowym warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach i aktywny w nich udział(K_K05, K_K01, K_K02, K_K03) Kryterium ocen • Wysoki poziom techniczno-wykonawczy(K_W02, K_W07) • Adekwatność użytych środków wobec założeń, tematu, koncepcji pracy(K_W10, K_U07) • Sposób podania, ogólny wyraz estetyczny(K_W07) • Dojrzałość pracy, poziom intelektualny(K_K03) • Zaangażowany stosunek do przedmiotu(K_K05) K_K01 -Jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej i posiada umiejętność krytycznej oceny. A2_K04, H2A_K03, S2A_K03 K_K02 - Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej. A2_K03 K_K03- Potrafi pracować indywidualnie i w grupie przyjmując różne role, negocjować. H2A_K02, S2A_K02 K_K05 - Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. A2_K01, H2A_K01, S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Sojak-Borodo | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Sojak-Borodo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jest to przedmiot poszerzający spojrzenie na malarstwo, akcentujący współistnienie malarstwa z innymi dziedzinami sztuki |
|
Pełny opis: |
Działania malarskie jest to przedmiot do wyboru dla studentów całego kierunku „Sztuka mediów i edukacja wizualna”. Podczas zajęć studenci realizują cykl ćwiczeń, działań będący ich odpowiedzią na konkretne zagadnienia związane z historią malarstwa malarstwem współczesnym. Każde ćwiczenie jest poprzedzone krótką prezentacją wprowadzającą w temat. Studenci za pomocą niekoniecznie konwencjonalnych mediów odnoszą się do tematów, są zobowiązani do dokumentowania swoich działań, każde ćwiczenie wiąże się z prezentacją dokumentacji danego problemu i jego omówieniem. Istotnym elementem tego przedmiotu jest nauczenie studentów opowiadania o swoich inspiracjach, a także przygotowanie spójnej dokumentacji działań, które z reguły są długotrwałym procesem i część z nich odbywa się poza pracownią. Zagadnienia: Historia malarstwa, kanon, symbolika koloru, koniec malarstwa, działanie, happening, intermedialność. |
|
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Gage J., Kolor i znaczenie, Universitas, Kraków 2010 Gage J., Kolor i kultura, Universitas, Kraków 2009 Rzepińska M., Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, Wydawnictwo literackie, Kraków, 1983 • Książki, katalogi, czasopisma z zakresu sztuki i kultury współczesnej • Katalogi z zasobów Biblioteki Zakładu Rysunku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.