Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-FotKrR-5Z-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla kierunku sztuka mediów i edukacja wizualna-2-5 rok -SJ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu fotografii użytkowej. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 godz. i 2 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne, zajęcia w Pracowni Intermediów. 15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć. 15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie się do przeglądu zaliczeniowego prac. razem 60 godz. i 3 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: K_W02 Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w fotografii. A2_W08 W2: K_W03 Posiada rozszerzoną wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości projektowej w zakresie fotografii. A2_W12 W3: K_W09: Zna i rozumie metody analizy, wartościowania i problematyzowania wytworów z zakresu reklamy i promocji. H2A_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: K_U01 Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianej fotografii. A2_U11 U2: K_U02 Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie fotografii, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2_U12 U3: K_U03 Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie realizacji prac fotograficznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. A2_U13 U4: K_W07 Umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru historii sztuki, formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej w obszarze medium fotograficznego. A2_W10, H2A_W06 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: K_K02 Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej. A2_K03 K2: K_K05 Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia oraz potrafi inspirować inne osoby. A2_K01, H2A_K01, S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06 K3: K_K08 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać: wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów fotograficznych oraz umiejętności kontrolowania własnych zachowań i sprostania warunkom związanym z publicznymi prezentacjami. A2_K03 |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne eksponujące: -praca ze studentami opiera się na indywidualnych konsultacjach i zbiorowych prezentacjach Metody dydaktyczne podające: - każde ćwiczenie poprzedzone jest wprowadzeniem, wspólną analizą i omówieniem tematu - proces dydaktyczny wzbogacony jest o pokazy filmów, albumów, katalogów, prezentacje multimedialne Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczenia realizowane są w studio fotograficznym, plenerze oraz pracowni komputerowej (postprodukcja fotografii) - praca w grupach maksymalnie 12-osobowych, pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędną w przypadku specyfiki tego przedmiotu. |
Skrócony opis: |
Przedmiot „Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie” obejmuje praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami pracy w poszczególnych, wybranych działach promocji i reklamy. Zdobywa wiedzę doświadczenie w zakresie techniki i efektów specjalnych stosowanych w promocji i reklamie. Poznaje tajniki warsztatu profesjonalnej fotografii promocyjnej i reklamowej. |
Pełny opis: |
Treści programowe: - wybrane zagadnienia z początków historii reklamy - sylwetki i dokonania wybitnych twórców kreacyjnej fotografii reklamowej - zasady i metody pracy w wybranych działach fotografii reklamowej - środki wyrazu i efekty specjalne stosowane w promocji i reklamie - technika wykonania zdjęć katalogowych w ujęciu (packshot) i w ujęciu reklamowym - relacje pomiędzy fotografią reklamową a tekstem ; billboard, plakat społeczny , plakat polityczny , artystyczny itd. |
Literatura: |
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej - Reklama prasowa, internetowa, zewnętrzna, telewizyjna Lektura uzupełniająca: D&AD Annual : - The Best Advertising and Design in the World, D and AD Awards Staff, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now. Print”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! TV Commercials”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! Online”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - Eberhard Schuy ,, Fotografia produktowa”, Galaktyka , Łódz , 2013 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - A. Ullmann ,,Triki w fotografii”, Wydawnictwo Naukowo – Techniczne, Warszawa 1973 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jędrej | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jędrej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot „Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie” obejmuje praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami pracy w poszczególnych, wybranych działach promocji i reklamy. Zdobywa wiedzę doświadczenie w zakresie techniki i efektów specjalnych stosowanych w promocji i reklamie oraz postprodukcji obrazu cyfrowego. Poznaje tajniki warsztatu profesjonalnej fotografii promocyjnej i reklamowej oraz postprodukcji fotografii cyfrowej. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: - wybrane zagadnienia z początków historii reklamy - sylwetki i dokonania wybitnych twórców kreacyjnej fotografii reklamowej - zasady i metody pracy w wybranych działach fotografii reklamowej - środki wyrazu i efekty specjalne stosowane w promocji i reklamie - technika wykonania zdjęć katalogowych w ujęciu (packshot) i w ujęciu reklamowym - relacje pomiędzy fotografią reklamową a tekstem ; billboard, plakat społeczny , plakat polityczny , artystyczny itd. - postprodukcja fotografii cyfrowej - retusz High-End |
|
Literatura: |
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej - Reklama prasowa, internetowa, zewnętrzna, telewizyjna Lektura uzupełniająca: D&AD Annual : - The Best Advertising and Design in the World, D and AD Awards Staff, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now. Print”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! TV Commercials”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! Online”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - Eberhard Schuy ,, Fotografia produktowa”, Galaktyka , Łódz , 2013 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - A. Ullmann ,,Triki w fotografii”, Wydawnictwo Naukowo – Techniczne, Warszawa 1973 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN PRC
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jędrej | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jędrej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot „Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie” obejmuje praktyczne zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami i metodami pracy w poszczególnych, wybranych działach promocji i reklamy. Zdobywa wiedzę doświadczenie w zakresie techniki i efektów specjalnych stosowanych w promocji i reklamie oraz postprodukcji obrazu cyfrowego. Poznaje tajniki warsztatu profesjonalnej fotografii promocyjnej i reklamowej oraz postprodukcji fotografii cyfrowej. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: - wybrane zagadnienia z początków historii reklamy - sylwetki i dokonania wybitnych twórców kreacyjnej fotografii reklamowej - zasady i metody pracy w wybranych działach fotografii reklamowej - środki wyrazu i efekty specjalne stosowane w promocji i reklamie - technika wykonania zdjęć katalogowych w ujęciu (packshot) i w ujęciu reklamowym - relacje pomiędzy fotografią reklamową a tekstem ; billboard, plakat społeczny , plakat polityczny , artystyczny itd. - postprodukcja fotografii cyfrowej - retusz High-End |
|
Literatura: |
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej - Reklama prasowa, internetowa, zewnętrzna, telewizyjna Lektura uzupełniająca: D&AD Annual : - The Best Advertising and Design in the World, D and AD Awards Staff, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now. Print”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! TV Commercials”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! Online”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - Eberhard Schuy ,, Fotografia produktowa”, Galaktyka , Łódz , 2013 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - A. Ullmann ,,Triki w fotografii”, Wydawnictwo Naukowo – Techniczne, Warszawa 1973 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.