Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Konsultacje architektoniczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1401-KonArch-4Z-DM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0213) Sztuki plastyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Konsultacje architektoniczne
Jednostka: Instytut Artystyczny
Grupy: Przedmioty do wyboru 4 rok sem. zimowy obie specjalności, Moduł A
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Elementarna wiedza w zakresie zasad organizacji elementów w przestrzeni.

Całkowity nakład pracy studenta:

liczba punktów ECTS 3(1,2)

60 godz.. kontaktowych

30 godz. praca własna :

- przygotowanie dokumentacji do każdego etapu pracy nad projektem

- wypracowanie idei projektu w formie pisemnej

- prace przygotowawcze do realizacji makiety

-przygotowanie szkiców koncepcyjnych w formie rysunkowej i modeli trójwymiarowych

- praca nad rysunkami rzutów i przekrojów

- przygotowanie materiałów zaliczeniowych.



Efekty uczenia się - wiedza:

Wiedza

Student

K_W02:posiada wiedzę w dziedzinie sztuk plastycznych dotyczącą szeroko rozumianego warsztatu artystycznego w stopniu pełnym

K_W03:posiada wiedzę dotycząca uwarunkowań konstrukcyjnych technicznych i technologicznych dla realizacji zadań rzeźbiarskich w stopniu pełnym

K_W05: posiada wiedzę dotyczącą sporządzania wstępnej dokumentacji dla potrzeb rzeźby, dokumentacji rejestrującej proces rzeźbiarski i dokumentacji dla potrzeb publikacji w stopniu zaawansowanym.

K_W14:wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku rzeźby oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju w stopniu zaawansowanym


Efekty uczenia się - umiejętności:

Student:

K_U05:umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych w stopniu zaawansowanym

K_U06:potrafi zastosować wiedzę z zakresu konstrukcji i technologii rzeźbiarskiej przy realizowaniu projektów rzeźbiarskich w stopniu zaawansowanym

K_U09:potrafi przygotować dokumentację swojej twórczości artystycznej w stopniu pełnym

K_U11:jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach interdyscyplinarnych prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach w stopniu pełnym


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student:

K_K05:posiada umiejętność krytycznej oceny w stopniu zaawansowanym

K_K06:posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu

się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się

w szczególności przez:,

- pracę w interdyscyplinarnych zespołach zwłaszcza w zakresie konserwatorsko – rzeźbiarskim i architektoniczno – rzeźbiarskim.

— prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie w stopniu zaawansowanym


Metody dydaktyczne:


Wprowadzenie w postaci opisu zagadnień poruszanych na poszczególnych etapach ćwiczenia. Podejmowanie dyskusji nad konkretnymi problemami badawczymi, konkretnymi zagadnieniami z zakresu projektowania architektonicznego. Zagadnienia są realizowane w formie ćwiczeń podczas, których temat szczegółowy zostaje wypracowywany samodzielnie przez studenta.Praca w terenie- pomiary, ćwiczenia inwentaryzacyjne, analiza przestrzeni pod kątem zagadnień projektowych.

Skrócony opis:

Przedmiot „Konsultacje Architektoniczne” wraz z przedmiotem „ Rzeźba w przestrzeni publicznej” stanowi całość modułu do wyboru.

Przedmiot „Konsultacje Architektoniczne” jest prowadzony w ścisłej korelacji z przedmiotem „Rzeźba w przestrzeni Publicznej”. Podczas zajęć student uczy się opracowywać swój projekt artystyczny pod kątem wymagań architektonicznych budowlanych, geodezyjnych, urbanistycznych itp. Podejmowana jest problematyka współpracy artysty z architektem.

Pełny opis:

Podczas zajęć student wypracowuje projekt koncepcyjny organizacji przestrzeni do konkretnego zadanego miejsca w przestrzeni publicznej.

Opracowanie projektu w formie koncepcji następuje po zrealizowaniu wstępnych czynności przygotowawczych. Należą do nich pomiary inwentaryzacyjne, analiza przestrzeni zastanej, przeprowadzenie ankiety środowiskowej, analiza map geodezyjnych, realizacja makiety miejsca z uwzględnieniem stosownych danych. Na podstawie zgromadzonych danych student wypracowuje koncepcję zagospodarowania przestrzeni. Następnie zostają omówione uwarunkowania konstrukcyjne techniczne i technologicznych realizacji podnoszonych w projektach koncepcyjnych . Proces nauki kończy sporządzaniem wstępnej dokumentacji dla potrzeb projektu, dokumentacji rejestrującej proces dochodzenia do rozwiązań projektowych, przedstawieniem rysunków koncepcyjnych , szkiców, realizacji koncepcji w postaci modelowej , makiety, rysunków rzutów i przekrojów, pisemne przedstawienie koncepcji.

Literatura:

Literatura wymagana (obowiązkowa)

Ernst Neufert Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego

Metody i kryteria oceniania:

Ocenia się umiejętności w zakresie K_U01, K_U03

Na każdą z tych ocen ma wpływ aktywność studenta podczas zajęć i samodzielność w realizacji każdego z etapów, charakteryzująca się oryginalnością rozwiązań. Oceniana jest umiejętność pracy w zespole( realizacja makiety).K_U11,K_U05, K_U18 K_U15,

Wymagania dotyczące zaliczenia

-zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie

realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu

-na ocenę składa się: obecność na zajęciach,

zaangażowanie i aktywność, samodzielność pracy przy realizowaniu zagadnień, poziom rozumienia

realizowanych zadań, ocena koncepcji i

biegłość techniczna i manualna,

umiejętność korzystania z materiałów i technologii

oraz opanowanie warsztatu

Zaliczenie odbywa się na podstawie średniej z ocen, wystawianych za realizację poszczególnych etapów projektu architektoniczno-rzeźbiarskiego. Podczas, których ocenia się nabyte umiejętności i kompetencje:K_U09, K_W05 K_U05, K_U06, K_U08, K_U10, _U13

Do oceny projektu będą brane pod uwagę następujące jego elementy:

1)dokumentacja na którą składają notatki rejestrujące poszczególne etapy pracy nad projektem, zamysł projektu w formie pisemnej,

2) szkice rysunkowe i przestrzenne,teczka

3) makieta,

4) rysunki rzutów i przekrojów

5) dokumentacje końcowa, podsumowująca

W trakcie realizacji poszczególnych etapów realizacji projektu weryfikuje i ocenia się wiedzę w zakresie K_W02, K_W03,K_W07, K_W08,K_W14, K_W18:

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)