Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Projektowanie do WWW

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1401-PWW-4L-DM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0213) Sztuki plastyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie do WWW
Jednostka: Instytut Artystyczny
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 4 rok, sem. zimowy - grafika warsztatowa (dm)
Punkty ECTS i inne: 1.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe: 30

2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. przygotowanie do pracy na zajęciach (zebranie materiałów, zapoznanie się z przykładami, przygotowanie projektów): 45

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (zal. z oceną – przygotowanie i przedstawienie końcowej prezentacji): 15

4. Łącznie 90 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

1. Rozpoznaje możliwości aplikacji graficznych. K_W01

2. Rozróżnia dostępne narzędzia i funkcje programów. K_W01

3. Opisuje sposoby opracowania grafiki cyfrowej i jej publikację w internecie. K_W04

Efekty uczenia się - umiejętności:

1. Posługuje się odpowiednimi środkami technicznymi (w tym właściwymi aplikacjami komputerowymi). K_U06

2. Opracowuje layout strony i jej zawartość cyfrową. K_U03

3. Używa właściwych formatów grafiki. K_U06

4. Wykorzystuje elementy kodu html. K_U06

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

1. Podejmuje samodzielne działania twórcze. K_K02

2. Doskonali metody autopromocji. K_K04

Metody dydaktyczne:

1. Indywidualizacja kształcenia.

2. Wprowadzenie w problematykę zadania i pokaz przykładowych rozwiązań.

3. Indywidualne korekty.

Skrócony opis:

Projektowanie do WWW jest przedmiotem, w którym wykonuje się proces przygotowania i publikacji grafiki cyfrowej w internecie. To przedmiot dla studentów kierunku grafika, obejmujący ćwiczenia z przygotowania i realizacji projektu stron www z aktywnym wykorzystaniem aplikacji: Illustrator, Photoshop i Dreamweaver .

Pełny opis:

Projektowanie do WWW jest przedmiotem w formie ćwiczeń, które realizowane są w programach graficznych w interaktywnym laboratorium komputerowym. Ćwiczenia polegają na wykonaniu zestawu zadań, począwszy od podstaw poznania możliwości aplikacji komputerowych takich jak: : Illustrator, Photoshop i Dreamweaver, aż do kreatywnego ich wykorzystywania. Zakres zagadnień obejmuje przygotowanie obrazu cyfrowego do publikacji w sieci i jego publikację.

Student samodzielnie wykonuje witrynę galerii, instytucji i wydarzenia. Poznaje funkcjonalność, zasady działania i budowę stron internetowych; optymalizację i standardy grafiki. Projektuje stronę internetową opartą o HTML. Publikuję stronę w internecie.

Literatura:

1. Adobe Creative Team, Adobe Dreamweaver CS5. Oficjalny podręcznik, Helion, 2011

2. Adobe Creative Team, Adobe Dreamweaver CS3. Oficjalny podręcznik, Helion, 2008

3. http://webmaster.helion.pl/

4. http://tv.adobe.com

5. http://www.lynda.com

6. http://www.youtube.com/user/lyndapodcast

Metody i kryteria oceniania:

1. Zaliczenie każdego semestru (roku) polega na przeglądzie prac oraz analizie, krytycznym omówieniu realizacji zadania / ćwiczenia oraz ocenie semestralnej.

2. Na ocenę składa się: obecność na zajęciach, zaangażowanie i aktywność na zajęciach, poziom rozumienia realizowanych zadań, ocena koncepcji i umiejętności tworzenia oryginalnych rozwiązań, umiejętność formułowania i prezentacji założeń artystycznych, biegłość techniczna.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Barczyk
Prowadzący grup: Tomasz Barczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Barczyk
Prowadzący grup: Tomasz Barczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Barczyk
Prowadzący grup: Tomasz Barczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)