Projektowanie wizualne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-PWi-4Z-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie wizualne |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 4 rok sem. zimowy - Sztuka mediów- SJ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaawansowana wiedza na temat kompozycji, fotografii, programów graficznych z zakresu grafiki wektorowej, bitmaby, animacji. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Sem. letni, IV rok 30 godz. i 1,5 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne i grupowe, zajęcia w pracowni specjalistycznej. 30 godz. i 1,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań, przygotowanie się do zajęć i przeglądu |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Dysponuje szczegółową wiedzą o sztuce mediów i sztukach wizualnych oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk. K_W01 W2. Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w sztukach wizualnych i audiowizualnych. K_W02 W3. Posiada szczegółową wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. K_W03 W4. Dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztukami wizualnymi i audiowizualnymi oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami. K_W04 W5. Umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru historii sztuki, formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej. K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1. Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. K_U01 U2. Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. K_U02 U3. Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. K_U03 U4. Umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym. K_U04 U5. Posiada zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. K_U06 U6.Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności. K_U07 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1. Jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej i posiada umiejętność krytycznej oceny. K_K01 K2. Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej. K_K02 K3. Jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań w obszarze obiegu artystycznego, jak i w wybranej przestrzeni publicznej, społecznej i pozaartystycznej. K_K04 |
Metody dydaktyczne: | Stosowane metody realizacji zajęć: - Praca w grupach maksymalnie 12-osobowych, pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędną w przypadku specyfiki tego przedmiotu. - Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy materiałów audiowizualnych, druków oraz dyskusją ze studentami. - Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych oraz indywidualnym ich omówieniem i dyskusją. - Wybrane zadania projektowe realizowane są w formie wydruków, grafiki ekranowej, animacji, projektów przestrzennych. - Realizacja zadań odbywa się indywidualnie - Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne obejmuje zagadnienia dotyczące współczesnej sztuki projektowej. W oparciu o najnowsze trendy i technologie związane ze sztuką współczesną rozwijać się będzie umiejętności związane szeroko rozumianym komunikatem wizualnym zawierającym zarówno elementy projektowania graficznego, jak i twórczości multimedialnej .Ważnym elementem kształcenia będzie rozwijanie wiedzy w kierunku świadomego i nakierowanego na konkretny, praktyczny cel działania wizualnego. |
Pełny opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne stanowi w pewnym sensie kontynuację Projektowania graficznego, ale w znacznie szerszym, multimedialnym kontekście. Odniesienie do projektowania polega na ogólnie rozumianej kompozycji, której towarzyszy z góry założona intencja. Działania powiązane z animacją, pracami site-specific, instalacją, projektami odnoszącymi się do reklamy, mają na celu stworzenie dzieł o bardzo uniwersalnym charakterze. Treści programowe - związane z mediami cyfrowymi (Photoshop, In Design, Illustrator, After Effect) działania reklamowe projekt multimedialny mapping instalacja site-specific animacja poklatkowa |
Literatura: |
Nie podaję stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy: - Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki multimedialnej, grafiki projektowej - Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki i autorskich inicjatyw twórczych, programów edukacyjnych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących grafikę projektową i multimedia - Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych ze sztuką multimedialną, animacją, twórczością reklamową Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania i metody oceniania: - Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U06 - Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. K_K01 - Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych. K_U03, K_U06, K_U07, K_W02, K_W07, K_K02 Kryteria oceniania: - Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. K_W01, K_W02, K_W07, K_U02, K_U06 - Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. K_W02, K_W03, K_U03, K_U06, K_K02 - Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. K_W03, K_W07, K_U06, K_U07, , K_K02 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRC
|
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Białowicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Białowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne obejmuje zagadnienia dotyczące współczesnej sztuki projektowej. W oparciu o najnowsze trendy i technologie związane ze sztuką współczesną rozwijać się będzie umiejętności związane szeroko rozumianym komunikatem wizualnym zawierającym zarówno elementy projektowania graficznego, jak i twórczości multimedialnej .Ważnym elementem kształcenia będzie rozwijanie wiedzy w kierunku świadomego i nakierowanego na konkretny, praktyczny cel działania wizualnego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne stanowi w pewnym sensie kontynuację Projektowania graficznego, ale w znacznie szerszym, multimedialnym kontekście. Odniesienie do projektowania polega na ogólnie rozumianej kompozycji, której towarzyszy z góry założona intencja. Działania powiązane z animacją, pracami site-specific, instalacją, projektami odnoszącymi się do reklamy, mają na celu stworzenie dzieł o bardzo uniwersalnym charakterze. Treści programowe - związane z mediami cyfrowymi (Photoshop, In Design, Illustrator, After Effect) działania reklamowe projekt multimedialny mapping instalacja site-specific animacja poklatkowa |
|
Literatura: |
Nie podaję stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy: - Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki multimedialnej, grafiki projektowej - Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki i autorskich inicjatyw twórczych, programów edukacyjnych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących grafikę projektową i multimedia - Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych ze sztuką multimedialną, animacją, twórczością reklamową Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.