Projektowanie wizualne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-Pwi-1Z-sm-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie wizualne |
Jednostka: | Wydział Sztuk Pięknych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe 1 rok sem. zimowy Sztuka mediów i iedukacja wizualna (S2) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaawansowana wiedza na temat kompozycji, fotografii, programów graficznych z zakresu grafiki wektorowej, bitmaby, animacji. Wiedza z zakresu składu tekstu, roli typografii w kompozycji i pracach multimedialnych. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 30 godz. zajęcia z udziałem prowadzącego, 2 pkt. Praca własna studenta: 7,5 godz. czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć 1 pkt. 7,5 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia przygotowanie dokumentacji 1 pkt. 30 godz. – godziny kontaktowe 25 godz. – godziny przygotowanie do zajęć, konsultacje, praca indywidualna Łącznie 100 godz. 4 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W_1 Zna i rozumie trendy rozwojowe dziedzin sztuki, dyscyplin artystycznychw tym szeroko rozumianego dizajnu właściwych dla sztuk wizualnych i audiowizualnych oraz projektowania graficznego. K_W02 W_2 Zna i rozumie problematykę związaną z technologiami i technikami stosowanymi w twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. Rozumie oddziaływanie sztuki współczesnej na obszar dizajnu. K_W07 W_3 Posiada szczegółową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w projektowaniu graficznym. K_W14 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U_1 Potrafi wykorzystywać wysoce rozwiniętą osobowość artystyczną i wiedzę projektową opartą o relację między typografią, znakiem graficznym a ilustracją do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych oryginalnych koncepcji artystycznych w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej. K_U01 U_2 Potrafi realizować własne działania artystyczne i projektowe oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystania wyobraźni, intuicji i emocjonalności. Potrafi łączyć obszar grafiki użytkowej z oddziaływaniem sztuki współczesnej. K_U04 U_3 Potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę łączącą obszar typografii, ilustracji i działań animacyjnych. K_U05 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_1 Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formowania krytycznej argumentacji oraz motywacją i umiejętnością organizacji pracy i działań związanych z grafiką projektową. K_K01 K_2 Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej połączonej z myśleniem projektowym. K_K03 K_3 Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności prezentowania zadań w przystępnej formie — z zastosowaniem technologii informacyjnych i argumentacji wynikającej z funkcji projektowania graficznego. K_K06 |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia, pokaz, prezentacja |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne obejmuje zagadnienia dotyczące współczesnej sztuki projektowej. W oparciu o najnowsze trendy i technologie związane ze sztuką współczesną rozwijać się będzie umiejętności związane szeroko rozumianym komunikatem wizualnym zawierającym zarówno elementy projektowania graficznego, jak i twórczości multimedialnej. Ważnym elementem kształcenia będzie rozwijanie wiedzy w kierunku świadomego i nakierowanego na konkretny, praktyczny cel działania wizualnego. |
Pełny opis: |
Przedmiot Projektowanie wizualne stanowi kontynuację Projektowania graficznego, ale w znacznie szerszym, multimedialnym kontekście. Odniesienie do projektowania polega na ogólnie rozumianej kompozycji, której towarzyszy z góry założona intencja – cel artystyczny. Działania powiązane z animacją, pracami site-specific, instalacją, projektami odnoszącymi się do reklamy, mają na celu stworzenie dzieł o bardzo uniwersalnym charakterze, w którym do głosu dochodzi indywidualizm twórcy. Zestaw aplikacji – Photoshop, In Design, Illustrator, After Effect Treści programowe • Identyfikacja wizualna • instalacja site-specific • branding |
Literatura: |
Nie podaję się stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy: - Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki multimedialnej, grafiki projektowej - Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki i autorskich inicjatyw twórczych, programów edukacyjnych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących grafikę projektową i multimedia - Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych ze sztuką multimedialną, animacją, twórczością reklamową Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. - Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. - Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych. Kryteria : - Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. W_1, U_1, K_1 - Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. W_2, U_2, K_2 - Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. W_3, U_3,K_3 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN PRC
WT ŚR CZ PT PRC
|
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Białowicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Białowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
J.W. |
|
Pełny opis: |
J.W. |
|
Literatura: |
J.W. |
|
Uwagi: |
Nie ma |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRC
|
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Białowicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Białowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
J.W. |
|
Pełny opis: |
J.W. |
|
Literatura: |
J.W. |
|
Uwagi: |
Nie ma |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRC
|
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Białowicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Białowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
J.W. |
|
Pełny opis: |
J.W. |
|
Literatura: |
J.W. |
|
Uwagi: |
Nie ma |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.