Warsztaty mixmedialne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-WMX-3L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty mixmedialne |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1 Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Pogłębiona i uporządkowana wiedza z zakresu percepcji wzrokowej i formy plastycznej. Znajomość metod twórczych działań artystycznych, metodyki edukacji wizualnej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | III rok, semestr zimowy (5) 30 godz. i 1 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne i grupowe 30 godz. i 1 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań śródsemestralnych i przygotowanie się do zajęć 30 godz. i 1 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie realizacji plastycznych/prac semestralnych w ramach zaliczenia (3 pkt ECTS) III rok, semestr letni (6) 30 godz. i 1 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne i grupowe 15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań śródsemestralnych i przygotowanie się do zajęć 15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie realizacji plastycznych/prac semestralnych w ramach zaliczenia 2 pkt ECTS Łącznie: 150 godz. (5 pkt ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: posiada wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk (K_W01) W2: posiada zaawansowaną wiedzę dotycząca realizacji prac artystycznych i aktualnych technik i technologii, które potrafi odnieść do realizacji zaprojektowanych warsztatów i działań edukacyjnych (K_W2; K_W3) W3: umie tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej , zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej (K_W07) W4: zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiającej swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej (K_W09) W 5: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej i potrafi ją odnieść do działań praktycznych (K_W12) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej w tym podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. (K_U02; K_U03) U2: umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym i społecznym (K_U04) U3: jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli, w tym do kierowania zespołem podczas pracy nad projektami grupowymi o charakterze interdyscyplinarnym (K_U05) U4: posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej w oparciu o wyobraźnię, intuicję i emocjonalność i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną i wychowawczą (K_U07; K_U08) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej (K_K01) K2: potrafi pracować indywidualnie i w grupie (K_K03) K3: posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K05) K4: jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych (K_K07) K5: potrafi inicjować pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i prowadzonych warsztatów a także przewodniczyć działaniom pracy zespołowej, prowadzić negocjacje i właściwą organizacje w tym też potrafi integrować się z innymi osobami (K_K09) |
Metody dydaktyczne: | - Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) - Metody dydaktyczne podające (opis, pogadanka, wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny) - Metody dydaktyczne poszukujące (metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, metoda obserwacji, metoda projektu,) metody aktywizujące, metody heurystyczne |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć studenci poznają metodę interdyscyplinarnych warsztatów edukacyjno-artystycznych. Przygotowują i realizują autorski projekt dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej. |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu realizowane są zadania związane z poznaniem metody interdyscyplinarnych warsztatów twórczych. Studenci uczą się jednocześnie umiejętności szukania i twórczego rozwiązywania problemu. W programie przedmiotu uwzględniona została wiedza i umiejętności pozwalające studentom na integracje w działaniach edukacyjno-artystycznych trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej (R+2W) tworzących przestrzeń MIXmedialną (MIX). Działania w MIXprzestrzeni skierowane do dzieci i młodzieży stymulują rozwój sensoryczny, poznawczy, emocjonalny i twórczy uczestników warsztatów. Ważnym celem przedmiotu jest z jednej strony działanie artystyczne związane z tworzeniem MIXprzestrzeni z instalacją artystyczną, a z drugiej strony stymulowanie rozwoju zmysłowego, intelektualnego i emocjonalnego uczestników spotkania, immersja ich w trzech przestrzeniach z jednoczesnym podkreśleniem i uwypukleniem różnic między poszczególnymi elementami struktury MIX przestrzeni. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Józefowski, E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi Karolak, W. (2005). Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne, Kielce: Wydawnictwo Jedność Limont, W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować (R.4. Charakterystyka osób zdolnych (78-99); R.7. Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze (175-209); R.8. Ewaluacja programu kształcenia. Modele ewaluacji (210-220)), Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Nęcka, E. (2005). Trening twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Olczak, M. (2009). Trening twórczości - współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls’’ Olinkiewicz, E., Repsch, E. (red.) (2001).Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław: Wydawnictwo Europa Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości, Gdańsk: GWP Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże - skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana |
Metody i kryteria oceniania: |
Zob. opis cyklu |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT PRC
PRC
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Paulina Kasprzak, Dominika Lewandowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Magda Górska, Paulina Kasprzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Magda Górska, Paulina Kasprzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Kasprzak | |
Prowadzący grup: | Magda Górska, Paulina Kasprzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.