Dokumentacja badań architektonicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1402-DBA-2Z-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi
|
Nazwa przedmiotu: | Dokumentacja badań architektonicznych |
Jednostka: | Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 2 rok, sem. zimowy - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (n2) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Opanowanie zasad rysunku odręcznego i technicznego; znajomość historii technik budowlanych; umiejętność korzystania z wiedzy z zakresu historii architektury; umiejętność przeprowadzenia kwerendy archiwalnej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.): - udział w ćwiczeniach – 20 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.) - przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz. - pisanie prac, projektów – 60 godz. - czytanie literatury – 30 godz. Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 – student ma szczegółową wiedzę w zakresie dokumentacji badań architektonicznych (K_W08) W2 – student charakteryzuje metody badań konstrukcji drewnianych i murowanych (K_W11) W3 – student opisuje działania związane z przeprowadzeniem badań architektonicznych (K_W13) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 – student wykorzystuje metodę badań architektonicznych w celu przeprowadzenia analizy zabytku, jego rozwarstwienia chronologicznego oraz rekonstrukcji wybranych faz budowlanych (K_U02) U2 – student wykorzystuje wyniki badań architektonicznych w celu określenia wniosków konserwatorskich dla zabytków architektury (K_U04) U3 – student analizuje różnymi kryteriami konstrukcje drewniane i murowane (K_U09) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1- student ma świadomość potrzeby wykonywania badań architektonicznych w procesie konserwacji i restauracji zabytków architektury (K_K01, K_K04) |
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia, korekta dokumentacji konserwatorskiej |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do opracowania wyników z badan architektonicznych realizowanych podczas praktyki terenowej. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studenta z układem oraz formą graficzną dokumentacji badań architektonicznych. Ćwiczenia poświęcone są opracowaniem po kolej: części rysunkowej, przedstawiającej wyniki analizy, rozwarstwienia, rekonstrukcji w rożnych skalach (od 1:100 do 1:1), części fotograficznej, przedstawiającej wyniki analizy, części tekstowej, przedstawiającej wyniki analizy, rozwarstwienia, rekonstrukcji, uzupełnionej wstępem, stanem badań, wnioskami konserwatorskimi oraz wykazem wykorzystanych materiałów. |
Literatura: |
Jak z przedmiotu Badania architektoniczne – budownictwo murowane, budownictwo drewniane. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana jest na podstawie obecności (50%-10 pkt) oraz wykonanej dokumentacji konserwatorskiej (50%-10 pkt). Student może otrzymać maksymalnie 20 pkt. ndst - 11 pkt (55%) dst- 12-13 pkt (60%-65%) dst plus- 14-16 pkt (70%-80%) db- 17 pkt (85%) db plus- 18 pkt (90%) bdb- 19-20 pkt (95-100%) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.