Konserwacja i restauracja zabytków architektury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1402-KZA-1L-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi
|
Nazwa przedmiotu: | Konserwacja i restauracja zabytków architektury |
Jednostka: | Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 1 rok, sem. letni - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (n2) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | ogólna wiedza z zakresu historii technik budowlanych |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: np. - udział w wykładach –20 godz./1 ECTS - udział w ćwiczeniach 20 godz./1 ECTS Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - zapoznanie się studentów z materiałami e-learning – 4 godz./0,5 ECTS - przygotowanie prezentacji na ćwiczenia - 30 godz./1 ECTS - przygotowanie do kolokwium - 15 godz./1 ECTS - przygotowanie do egzaminu – 30 godz./1 ECTS Łącznie: 119 godz. (5 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 - student ma wiedzę z zakresu konserwacji i restauracji zabytków architektury (K_W01; K_W02, K_W17) W2 - student opisuje zakres prac przedprojektowych, projektowych i wykonawczych w konserwacji i restauracji zabytków (K_W05) W3 - student charakteryzuje główne wnioski wynikające z teorii konserwacji zabytków architektury (K_W09, K_W11, ) W4 - student ma wiedzę w zakresie problematyki konserwatorskiej architektury murowanej i drewnianej, w tym fundamentów, murów, stropów, więźb dachowych, stolarki okiennej i drzwiowe (K_W13) W5 - student ma wiedzę w zakresie problematyki zabytkoznawczej i konserwatorskiej kamienic mieszczańskich w Toruniu (K_W04) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 - student samodzielnie analizuje problematykę konserwatorską wybranych zabytków architektury(K_U01) U2 - student analizuje główne problemy konserwatorskie fundamentów, ścian ceglanych i drewnianych, stropów, więźb dachowych, stolarek okiennych i drzwiowych (K_U03, K_U04) U3 - student wykorzystuje zabytkoznawczą analizę wartościującą celem określenia wniosków konserwatorskich (K_U06, K_U10) U4 - student analizuje główne rozwiązania stosowane w konserwacji zabytków architektury (K_U09) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 - student ma świadomość złożoności procesu konserwacji i restauracji zabytków architektury (K_U01) K2 - student posiada umiejętność właściwego określania wniosków konserwatorskich (K_U05) K3 - student posiada umiejętność przeprowadzenia zabytkoznawczej analizy wartościującej (K_U04) K4 - student posiada umiejętność oceny prowadzonych prac konserwatorskich (K_U04) |
Metody dydaktyczne: | Wykład z prezentacją multimedialną oraz ćwiczenia terenowe |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z zasadami i metodami postępowania stosowanymi w konserwacji i restauracji zabytków architektury |
Pełny opis: |
Pełen opis zajęć zawarty jest w szczegółowym opisie wykładów i ćwiczeń. |
Literatura: |
Pełna literatura zawarta jest w szczegółowym opisie wykładów i ćwiczeń. |
Efekty uczenia się: |
Student zna oraz potrafi zastosować metody konserwacji i restauracji zabytków architektury do opracowywania programów konserwatorskich oraz nadzorowania i dokumentowania prac konserwatorsko-restauratorskich w zabytkach architektury. |
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegółowe informacje zawarte w opisie wykładu i ćwiczeń |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.