Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Techniki komunikacji i negocjacji społecznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1402-TNSP-2Z-N2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Techniki komunikacji i negocjacji społecznych
Jednostka: Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 2 rok, sem. zimowy - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (n2)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. 15 godzin realizowanych z udziałem nauczyciela;


2. 15 godzin poświęcony na pracę indywidualną studenta, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury;


3. 15 godzin to czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie zaliczenia kolokwium.

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności.


- K_W01 - Student ma wiedzę dotyczącą istoty skutecznych form komunikowania realizowanej w ramach założonej strategii oraz różnych form i metod oddziaływania na otoczenie.


- K_W02 - Student ma wiedzę dotyczącą specyfiki pracy nad określonym odbiorcom / grupą odbiorców, sposobów i metod nawiązania i podtrzymania kontaktu.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych


- K_U01- student potrafi wskazać mechanizmy i zasady skutecznego działania w sferze komunikacji.


– K_U02 – Student posiada umiejętność przygotowania strategii komunikacyjnej.


- K_U03 – Student potrafi umiejętnie wykorzystać odpowiednie narzędzia i techniki komunikacji.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Nabywa kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w specyficznym środowisku komunikacyjnym


- K_K01- Student nabywa kompetencji do funkcjonowania w środowisku negocjacyjnym.

Metody dydaktyczne:

Obejmują ćwiczenia warsztatowe, omawianie, rozwiązywanie przypadków; dyskusje panelowe; metodę problemową.

Metody dydaktyczne eksponujące:

- inscenizacja

Metody dydaktyczne podające:

- opowiadanie
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
- sytuacyjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści

Skrócony opis:

Zajęcia te umożliwią rozpoznanie roli właściwego przygotowania działań komunikacyjnych. Wskazane zostaną główne formy, metody oraz pozytywne i negatywne przykłady.

Pełny opis:

Zajęcia te przygotują studentów do pracy w sferze negocjacyjnej. Poznają rolę profesjonalnego przygotowania komunikacji w prowadzonych działaniach. Wskazana zostanie rola podstaw planowania, różnych rodzajów mediów w komunikacji oraz wykorzystanie nowych możliwości technologicznych w opracowaniu skutecznych działań.

Literatura:

1. Adler R.B, Rosenfeld L.B., Proctor II R.F., 2007: Proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

2. Fisher R, Ury W, Patron B. 1990: Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, Warszawa.

3. Pease A. i B., 2010: Mowa ciała. Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

4. Sujak E., 2006: Psychologia komunikacji. Wyd. WAM, Kraków.

5. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja miedzy ludźmi. Motywacja , wiedza i umiejętności, Warszawa 2007

6. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2014

7. Steele P., Murphy J., Russill R., Jak odnieść sukces w negocjacjach, Wolters Kluwer, Warszawa 2015

8. Bargiel-Matusewicz, K. Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa 2007.

9. Gmurzyńska E., Morek R., Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2014

10. Tabernacka M., Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2009

Metody i kryteria oceniania:

Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa:

60%-64% - 3,0 (trzy)

65%-74% - 3,5 (trzy i pół)

75%-84% - 4,0 (cztery)

85%-94% - 4,5 (cztery i pół)

95% -100% - 5,0 (pięć).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)