Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Projekty badawcze - teoria i praktyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-BM32PBTP-1
Kod Erasmus / ISCED: 13.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0512) Biochemia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projekty badawcze - teoria i praktyka
Jednostka: Katedra Urologii i Andrologii
Grupy: Przedmioty do wyboru dla 2 semestru 3 roku S1 kierunku biotechnologia medyczna
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Nie dotyczy

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w seminariach: 20 godzin

- konsultacje: 2 godziny

- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 23 godziny, co odpowiada 1 punktowi ECTS


2.Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w seminariach: 20 godzin

- przygotowanie do seminariów: 10 godzin

- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin

- konsultacje: 2 godziny

- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin

Łączny nakład pracy studenta wynosi 53 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS


3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:

- czytanie wskazanej literatury naukowej: 10 godzin

- konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny

- udział w seminariach objętych aktywnością naukową

(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 20 godzin

- przygotowanie do seminariów objętych aktywnością naukową: 10 godzin

- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin

Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS


4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:

- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin (0,44 punktu ECTS)

Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,44 punktu ECTS


5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:

- udział w ćwiczeniach: 20 godzin

Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi

20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS


6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:

nie dotyczy


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych

W2: Zna i potrafi wyjaśnić znaczenie kolejnych etapów tworzenia projektów badawczych

W3: Zna metody publikacji wyników badań naukowych oraz zasady ich tworzenia


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Posiada umiejętność tworzenia projektu badawczego

U2: Potrafi przedstawić wyniki badań naukowych w formie publikacji naukowej lub monografii naukowej

U3:Potrafi przygotować wystąpienie ustne z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej

U4: Korzysta z najnowszej literatury polsko- i anglojęzycznej dotyczącej analizowanego zjawiska

U5: Potrafi analizować wyniki badań naukowych


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności

K2: Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego oraz dokształcania się

K3: Współdziała w zespole w realizacji przydzielonych zadań


Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia

- analiza przypadków

- uczenie wspomagane komputerem

- warsztaty dydaktyczne


Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- projektu
- studium przypadku

Skrócony opis:

Przedmiot „Projekty badawcze – teoria i praktyka” ma na celu przygotowanie studentów do tworzenia własnych projektów badawczych oraz przedstawiania uzyskanych wyników badań w formie publikacji naukowej lub monografii naukowej, jak również przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań naukowych oraz zasad obowiązujących podczas wystąpienia ustnego z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej.

Pełny opis:

Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych obowiązujących podczas pisania projektu badawczego, w szczególności poznaniu kolejnych etapów pisania projektu, nauczeniu się stawiania pytań badawczych, analizowania źródeł dotyczących badanego zjawiska, stawiania hipotezy badawczej, jak również poznaniu sposobów planowania kolejnych etapów badania w celu weryfikacji postawionej hipotezy oraz nauczeniu się w jaki sposób analizować uzyskane wyniki i weryfikować postawione hipotezy badawcze. Ponadto, student zapozna się ze sposobami publikowania wyników własnych badań, tj. pozna zasady pisania publikacji naukowych, monografii oraz abstraktów konferencyjnych, a także pozna zasady przedstawiania wyników badań w formie wystąpień ustnych z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej.

Literatura:

Flick U.; tł. Paweł Tomanek. Projektowanie badania jakościowego. Wydawnictwo naukowe PWN, 2010

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie projektu badawczego (0-56 pkt; >50%): W1, W2, U1, U2, U4

92-100%

85-91%

77-84%

61-76%

51-60%

50 -0% bdb (5)

db+ (4+)

db (4)

dst+ (3+)

dst (3)

ndst (2)

Realizacja zadania (0-20 pkt; > 56%): W3, U3-U5

Aktywność (0-10 pkt; > 56%): K1- K3

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bajek
Prowadzący grup: Anna Bajek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bajek
Prowadzący grup: Anna Bajek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Maj
Prowadzący grup: Anna Bajek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)