Projekty badawcze - teoria i praktyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-BM32PBTP-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.0
|
Nazwa przedmiotu: | Projekty badawcze - teoria i praktyka |
Jednostka: | Katedra Urologii i Andrologii |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla 2 semestru 3 roku S1 kierunku biotechnologia medyczna |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w seminariach: 20 godzin - konsultacje: 2 godziny - przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 23 godziny, co odpowiada 1 punktowi ECTS 2.Bilans nakładu pracy studenta: - udział w seminariach: 20 godzin - przygotowanie do seminariów: 10 godzin - czytanie wskazanej literatury: 10 godzin - konsultacje: 2 godziny - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 53 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: - czytanie wskazanej literatury naukowej: 10 godzin - konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny - udział w seminariach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 20 godzin - przygotowanie do seminariów objętych aktywnością naukową: 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS 4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin (0,44 punktu ECTS) Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,44 punktu ECTS 5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: - udział w ćwiczeniach: 20 godzin Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS 6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych W2: Zna i potrafi wyjaśnić znaczenie kolejnych etapów tworzenia projektów badawczych W3: Zna metody publikacji wyników badań naukowych oraz zasady ich tworzenia |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Posiada umiejętność tworzenia projektu badawczego U2: Potrafi przedstawić wyniki badań naukowych w formie publikacji naukowej lub monografii naukowej U3:Potrafi przygotować wystąpienie ustne z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej U4: Korzysta z najnowszej literatury polsko- i anglojęzycznej dotyczącej analizowanego zjawiska U5: Potrafi analizować wyniki badań naukowych |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności K2: Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego oraz dokształcania się K3: Współdziała w zespole w realizacji przydzielonych zadań |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia - analiza przypadków - uczenie wspomagane komputerem - warsztaty dydaktyczne |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot „Projekty badawcze – teoria i praktyka” ma na celu przygotowanie studentów do tworzenia własnych projektów badawczych oraz przedstawiania uzyskanych wyników badań w formie publikacji naukowej lub monografii naukowej, jak również przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań naukowych oraz zasad obowiązujących podczas wystąpienia ustnego z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych obowiązujących podczas pisania projektu badawczego, w szczególności poznaniu kolejnych etapów pisania projektu, nauczeniu się stawiania pytań badawczych, analizowania źródeł dotyczących badanego zjawiska, stawiania hipotezy badawczej, jak również poznaniu sposobów planowania kolejnych etapów badania w celu weryfikacji postawionej hipotezy oraz nauczeniu się w jaki sposób analizować uzyskane wyniki i weryfikować postawione hipotezy badawcze. Ponadto, student zapozna się ze sposobami publikowania wyników własnych badań, tj. pozna zasady pisania publikacji naukowych, monografii oraz abstraktów konferencyjnych, a także pozna zasady przedstawiania wyników badań w formie wystąpień ustnych z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej. |
Literatura: |
Flick U.; tł. Paweł Tomanek. Projektowanie badania jakościowego. Wydawnictwo naukowe PWN, 2010 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie projektu badawczego (0-56 pkt; >50%): W1, W2, U1, U2, U4 92-100% 85-91% 77-84% 61-76% 51-60% 50 -0% bdb (5) db+ (4+) db (4) dst+ (3+) dst (3) ndst (2) Realizacja zadania (0-20 pkt; > 56%): W3, U3-U5 Aktywność (0-10 pkt; > 56%): K1- K3 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bajek | |
Prowadzący grup: | Anna Bajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bajek | |
Prowadzący grup: | Anna Bajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Maj | |
Prowadzący grup: | Anna Bajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.