Zajęcia fakultatywne - Zastosowanie metod biologii molekularnej w immunogenetyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Biot21ZF07-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne - Zastosowanie metod biologii molekularnej w immunogenetyce |
Jednostka: | Katedra Medycyny Sądowej |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 2 roku NW2 kierunku biotechnologia Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 2 roku S2 kierunku biotechnologia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zrozumienie treści zawartych w programie następujących przedmiotów: - matematyka, - język angielski, - biochemia ogólna i podstawy metabolizmu komórkowego, - obliczenia biochemiczne z elementami analizy instrumentalnej, - podstawy biologii molekularnej z elementami technik laboratoryjnych stosowanych w biologii molekularnej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity czas, który student musi poświęcić, aby zaliczyć zajęcia laboratoryjne oraz osiągnąć zamierzone efekty kształcenia, wynosi 15 godz. Nakład pracy studenta to 15 godz. zajęć realizowanych z udziałem nauczycieli akademickich. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W05: rozumie potrzebę stosowania nowoczesnych technik i produktów biotechnologicznych w postępowaniu klinicznym K_W06: ma podstawową wiedzę w zakresie stosowania nowoczesnych biotechnologii w rutynowej diagnostyce laboratoryjnej i rozumie ich przydatność kliniczną K_W07: ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie projektowania eksperymentów K_W12: ma podstawową wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w jednostkach naukowo-badawczych i dydaktycznych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: potrafi stosować w praktyce zaawansowane techniki diagnostyki molekularnej opartej na analizie kwasów nukleinowych i białek K_U06: biegle wykorzystuje pozyskane informacje naukowe, potrafi je integrować, dokonywać krytycznej interpretacji, a także wyciągać wnioski i stawiać hipotezy robocze |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K06: potrafi dbać o własne i innych bezpieczeństwo oraz higienę pracy |
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, instruktaż, metoda laboratoryjna, eksperymentu. |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - laboratoryjna |
Skrócony opis: |
Techniki biologii molekularnej stanowią istotne narzędzie dla wielu innych dziedzin, w tym immunogenetyki, tj. dziedziny o genetycznych uwarunkowaniach procesów immunologicznych. Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z metodami biologii molekularnej, które znajdują wykorzystanie w analizie genetycznego podłoża zróżnicowanej odpowiedzi immunologicznej. |
Literatura: |
- Brown T. A., Genomes 3. BIOS Scientific Publisher, 2006. - Alberts B. et al., Molecular biology of the cell. 5th ed., Garland Publishing 2008. - Strachan W., Human molecular genetics 4th ed. BIOS Scientific Publisher, 2010. - Drewa G., Ferenc T., Genetyka medyczna, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2011. - Węgleński P., Genetyka molekularna. PWN, Warszawa 2008. - Słomski R. Analiza DNA. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, 2008. - J.M. Berg, J.T. Tymoczko, L. Stryer. Biochemia. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - B. Lewin. Genes IX. Jones and Bartlett Publishers. 2011 - L. Kłyszejko-Stefanowicz. Ćwiczenia z biochemii. Wydawnictwo Naukowe PWN. 2005 - M. Jakóbisiak. Immunologia. Wydawnictwo Naukowe PWN. 2000. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zestaw zadań do wykonania oraz opracowanie karty ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.