Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Biot22SEMD4-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Katedra Medycyny Sądowej |
Grupy: |
Seminaria dyplomowe dla 2 semestru 2 roku S2 kierunku biotechnologia |
Strona przedmiotu: | http://www.cm.umk.pl/wydzialy/wydzial-lekarski/jednostki-wydzialowe/katedra-dermatologii-chorob-przenoszonych-droga-plciowa-i-immunodermatologii.html |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Seminarium dyplomowe jest przedmiotem, który przygotowuje technicznie i merytorycznie studenta do napisania pracy magisterskiej i pozwala na permanentną merytoryczną kontrolę procesu związanego z pisaniem pracy dyplomowej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | W czasie odbywania seminarium student: a/ rozwija umiejętność pozyskiwania wiedzy naukowej na określony temat, b/ pozyskuje umiejętność krytycznej analizy dostępnej wiedzy naukowej, c/ rozwija umiejętność przygotowania merytorycznej kompilacji i syntezy wiedzy, pozwalającej w konsekwencji na postawienie celu (ów) prowadzonych badań własnych, d/ poznaje metody eksperymentowania, rejestrowania i dokumentowania uzyskanych wyników badań własnych, e/ dostosowuje odpowiednie narzędzia statystyczne do wyników swoich badań, f/ rozwija umiejętność graficznej prezentacji wyników badań, g/ rozwija umiejętność konfrontacji uzyskanych wyników własnych z dotychczas opublikowaną światową literaturą naukową, h/ rozwija umiejętność oceny wyników badań i stawiania wniosków naukowych, i/ poznaje techniczne i merytoryczne aspekty przygotowania prezentacji multimedialnej swojej pracy dyplomowej. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W czasie odbywania seminarium student: a/ rozwija umiejętność pozyskiwania wiedzy naukowej na określony temat, b/ pozyskuje umiejętność krytycznej analizy dostępnej wiedzy naukowej, c/ rozwija umiejętność przygotowania merytorycznej kompilacji i syntezy wiedzy, pozwalającej w konsekwencji na postawienie celu (ów) prowadzonych badań własnych, d/ poznaje metody eksperymentowania, rejestrowania i dokumentowania uzyskanych wyników badań własnych, e/ dostosowuje odpowiednie narzędzia statystyczne do wyników swoich badań, f/ rozwija umiejętność graficznej prezentacji wyników badań, g/ rozwija umiejętność konfrontacji uzyskanych wyników własnych z dotychczas opublikowaną światową literaturą naukową, h/ rozwija umiejętność oceny wyników badań i stawiania wniosków naukowych, i/ poznaje techniczne i merytoryczne aspekty przygotowania prezentacji multimedialnej swojej pracy dyplomowej. WIEDZA: - zna najważniejsze zagadnienia współczesnej biologii, tj. potrafi wiązać merytorycznie zewnętrzne źródła sprawcze zmian patofizjologicznych organizmu i mechanizmy jego zróżnicowanych reakcji, jakie zachodzą na poziomie komórkowym. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi dokonywać właściwej oceny zjawisk i faktów związanych z wszechstronnie rozumianym oddziaływaniem środowiska na zdrowie człowieka, a także – na kondycję roślin i zwierząt. Student rozumie podstawowe procesy biochemiczne i fizjologiczne, odbywające się na poziomie molekularnym, ściśle związane z układem immunologicznym i hormonalnym (u zwierząt), jak również analogiczne zagadnienia u roślin. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY): - docenia istotność posiadania podstawowej wiedzy w zakresie jak najszerzej rozumianej biologii i ekofizjologii, co jest celowe dla zrozumienia wielu innych dziedzin nauk biologicznych. Równocześnie dostrzega celowość i konieczność prowadzenia i ciągłego doskonalenia badań eksperymentalnych. |
Metody dydaktyczne: | Seminarium dyplomowe jest przedmiotem, który przygotowuje technicznie i merytorycznie studenta do napisania pracy magisterskiej i pozwala na permanentną merytoryczną kontrolę procesu związanego z pisaniem pracy dyplomowej. METODY KSZTAŁCENIA: Prezentacje multimedialne uczestników seminarium, dyskusja i konwersatoria, podczas których odbywają się stałe kolokwia (=rozmowy ze studentem), podczas konwersatoriów, seminariów i zajęć praktycznych (przy komputerze). Pod koniec cyklu zajęć kolokwium końcowe (koniec semestru) ze znajomości zagadnień obejmujących treści poszczególnych zagadnień, będących przedmiotem seminariów w trakcie trwania semestru (z zakresu merytorycznego tematyki seminarium i konwersatoriów). Podczas realizacji zajęć praktycznych przeprowadzane są systematycznie kolokwia (rozmowy), co pozwoli na ciągłą rejestrację i ocenę bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności studenta podczas ich trwania. Stanowi to podstawę do zaliczenia poszczególnych zajęć i całego seminarium. |
Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe jest przedmiotem, który przygotowuje technicznie i merytorycznie studenta do napisania pracy magisterskiej i pozwala na permanentną merytoryczną kontrolę procesu związanego z pisaniem pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Seminarium dyplomowe realizowane jest w dwóch semestrach II roku studiów II stopnia, kierunku biotechnologia. W semestrze zimowym student poznaje techniczne i merytoryczne aspekty pisania pracy naukowej, którą jest praca magisterska. Przygotowuje również dokładną analizę literatury naukowej dotyczącej zagadnienia, które jest przedmiotem jego badań naukowych, oraz merytoryczną syntezę wiedzy dotyczącej danego zagadnienia z zachowaniem wszelkich norm „Prawa autorskiego”. Semestr letni to czas na praktyczne przygotowanie rozprawy magisterskiej. Proces ten rozpoczyna przygotowanie precyzyjnego konspektu pracy dyplomowej, który jest zatwierdzany przez opiekuna naukowego. Następnie student przystępuje do pisania poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej, które prezentowane są i poddawane ocenie podczas seminarium. |
Literatura: |
Nie ma podanej literatury wymaganej i zalecanej do ostatecznego zaliczenia przedmiotu. Student dokonuje samodzielnego poszukiwania literatury naukowej dotyczącej przedmiotu badań studenta. |
Efekty uczenia się: |
W czasie odbywania seminarium student: a/ rozwija umiejętność pozyskiwania wiedzy naukowej na określony temat, b/ pozyskuje umiejętność krytycznej analizy dostępnej wiedzy naukowej, c/ rozwija umiejętność przygotowania merytorycznej kompilacji i syntezy wiedzy, pozwalającej w konsekwencji na postawienie celu (ów) prowadzonych badań własnych, d/ poznaje metody eksperymentowania, rejestrowania i dokumentowania uzyskanych wyników badań własnych, e/ dostosowuje odpowiednie narzędzia statystyczne do wyników swoich badań, f/ rozwija umiejętność graficznej prezentacji wyników badań, g/ rozwija umiejętność konfrontacji uzyskanych wyników własnych z dotychczas opublikowaną światową literaturą naukową, h/ rozwija umiejętność oceny wyników badań i stawiania wniosków naukowych, i/ poznaje techniczne i merytoryczne aspekty przygotowania prezentacji multimedialnej swojej pracy dyplomowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca dyplomowa jest oceniana przez opiekuna pracy oraz recenzenta. Główne kryteria oceny: 1. Zgodność treści pracy z tytułem. 2. Ocena układu pracy, struktury podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez. 3. Merytoryczna ocena pracy. 4. Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie problemu. 5. Charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł. 6. Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze). 7. Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie innym instytucjom, materiał źródłowy). Metody badawcze zastosowane w pracy dyplomowej powinny uwzględniać również narzędzia statystyczne. Warunkiem zaliczenia w/w przedmiotu (zaliczenie na ocenę) jest akceptacja pracy magisterskiej i prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta na egzamin dyplomowy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.