Zajecia fakultatywne - Analiza in silico mutacji w DNA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Biot31ZF07-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zajecia fakultatywne - Analiza in silico mutacji w DNA |
Jednostka: | Katedra Medycyny Sądowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zrozumienie treści zawartych w programie następujących przedmiotów: - matematyka, - język angielski, - biochemia ogólna i podstawy metabolizmu komórkowego. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy studenta: 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 15 godzin 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury, zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie e-learningowej, wykonanie zadań sprawdzających umieszczonych na tej platformie: 10 godzin. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach), 5 godzin 4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk). |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W06: ma podstawową wiedzę w zakresie stosowania nowoczesnych biotechnologii w rutynowej diagnostyce laboratoryjnej i rozumie ich przydatność kliniczną K_W10: rozumie znaczenie powiązań studiowanego kierunku studiów z kierunkami biomedycznymi i kierunkami nauk ścisłych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U05: potrafi pozyskać informacje naukowe wykorzystując zaawansowane bazy danych, w tym bazy danych rejestrujące badania przedkliniczne i kliniczne K_U06: biegle wykorzystuje pozyskane informacje naukowe, potrafi je integrować, dokonywać krytycznej interpretacji, a także wyciągać wnioski i stawiać hipotezy robocze |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego |
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, instruktaż |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Zajęcia fakultatywne "Analiza in silico mutacji w DNA" mają na celu zapoznanie studentów z narzędziami bioinformatycznymi mającymi zastosowanie w analizie mutacji występujących w DNA. Podczas zajęć studenci będą wykonywać zadania polegające na scharakteryzowaniu zmian nukleotydowych w DNA oraz określeniu ich potencjalnego wpływu na metabolizm komórek. |
Pełny opis: |
Zajęcia fakultatywne "Analiza in silico mutacji w DNA" mają na celu zapoznanie studentów z narzędziami bioinformatycznymi mającymi zastosowanie w analizie mutacji występujących w DNA. Podczas zajęć studenci zapoznają się z międzynarodowymi wytycznymi dot. zapisu mutacji w DNA oraz będą wykonywać zadania polegające na scharakteryzowaniu zmian nukleotydowych w DNA oraz określeniu ich potencjalnego wpływu na metabolizm komórek. Wynikiem końcowym będzie określenie stopnia patogeniczności mutacji w DNA wg referencyjnych kryteriów diagnostycznych rekomendowanych przez Amerykańskie Kolegium Genetyki i Genomiki Medycznej. |
Literatura: |
A. D. Baxevanis i B. F. F. Quellette “Bioinformatyka. Podręcznik do analizy genów i białek” PWN P.G. Higgs i T.K. Attword "Bioinformatyka i ewolucja molekularna" PWN |
Metody i kryteria oceniania: |
Zestaw zadań do wykonania oraz opracowanie karty ćwiczeń. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.