Zajecia fakultatywne - Medycyna stylu życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Lek12ZF33-J |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | Zajecia fakultatywne - Medycyna stylu życia |
Jednostka: | Katedra Neonatologii |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 1 roku SJ kierunku lekarskiego |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu medycyny stylu życia, zdrowego odżywiania się, nawyków dnia codziennego, wyciąganie wniosków z dyskusji, przekazywanie informacji zwrotnych, praca w grupie, gotowość do dyskusji. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładach – 15h Łącznie: 15h |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Student definiuje pojęcie medycyny stylu życia, zna jej historię i jej wpływ na zdrowie oraz proces leczniczy. W2. Student ma wiedzę o podstawowych składowych medycyny stylu życia: wpływie zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, używek na zdrowie. W3. Student na rolę snu, relacji społecznych i zdrowia psychicznego. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1. Student wykorzystuje wiedzę z zakresu medycyny stylu życia do projektowania działań wzmacniających zdrowie oraz wspomagających proces leczniczy w wybranej sytuacji problemowej. U2. Student wyprowadza wnioski diagnostyczne na podstawie wywiadu oraz poznanych działań medycyny stylu życia, znajduje korelacje między niewłaściwymi nawykami dnia codziennego a chorobami przewlekłymi. U3. Student projektuje działania profilaktyczne w oparciu o wiedzę z zakresu medycyny stylu życia. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student ma świadomość roli medycyny stylu życia w kształtowaniu postaw prozdrowotnych. K2: Wzmacnia świadomość społeczeństwa o roli medycyny stylu życia. |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny, wykład konwersacyjny, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem fakultetu jest zapoznanie słuchaczy z medycyną stylu życia. Dzięki poprawie codziennych nawyków, prowadzeniu zdrowego trybu życia jesteśmy w stanie zapobiec chorobom, odwrócić ich skutki i wspierać proces leczenia. Zajęcia prowadzone w oparciu o dowody naukowe EBM |
Pełny opis: |
W ramach fakultetu omawiane będę między innymi: - Zdrowe odżywanie - Aktywność fizyczna - Używki i ich wpływ na zdrowie - Zdrowie psychiczne - Zagadnienie snu - Relacje społeczne |
Literatura: |
1.Medycyna stylu życia; Artur Mamcarz, Daniel Śliż; Warszawa, 1, 2018; PZWL 2.Wege- Dieta roślinna w praktyce; Iwona Kibil, Danuta Gajewska; 2018; PZWL Wydawnictwo Lekarskie |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania na podstawie obecności i aktywności na seminarium |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.