Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Historia medycyny z elementami filozofii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-Lek21HIME-NJ
Kod Erasmus / ISCED: 12.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0912) Medycyna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Historia medycyny z elementami filozofii
Jednostka: Katedra Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla 1 semestru 2 roku NWJ kierunku lekarskiego
Punkty ECTS i inne: 1.40 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

-

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Study hours involving teacher participation:


- lectures – 20 hours,


Study hours involving individual student work:


- preparation for test – 5 hours,


Total: 25 hours ( 1 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

Student:

W1: history of early medicine, medicine of the primitive society and ancient civilisations, and major aspects of mediaeval medicine (D.W20)

W2: characteristics and major achievements of contemporary medicine (D.W21)

W3: process of development of new medical disciplines and the achievements of distinguished representatives of Polish and world medicine (D.W22)


Efekty uczenia się - umiejętności:

Student:

U1: identify the ethical dimension of medical decisions and differentiate between factual and normative aspects (D.U14)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student:

K1: ability to identify and recognise own limitations and to self-assess educational deficits and needs (K_K07).


Metody dydaktyczne:

informative (conventional) lecture

Metody dydaktyczne podające:

- wykład problemowy

Skrócony opis:

The main aim of the history of medicine is to familiarize students with historical development of medicine. Students will learn about the most important discoveries in medicine and relations between medicine and historical context.

Pełny opis:

1. Ancient medicine (Egypt, Mesopotamia, India Greece, Roma).

2. Medieval medicine.

3. Creation of modern medicine.

4. The most important discoveries in history of medicine.

• Modern Human Anatomy

• Bacteria

• Vaccination

• Antibiotics

• DNA

Literatura:

- Meyer Friedman, Gerald W. Friedland, Medicine's 10 Greatest Discoveries, 2000.

- Lois N. Magner, A History of Medicine, 2005.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

.

- test (W1-W2, U1, K1)

Assessment criteria:

fail – 5 pts (50%)

pass – 6-10 pts (60-100%)

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Ślusarczyk
Prowadzący grup: Wojciech Ślusarczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

The main aim of the history of medicine is to familiarize students with historical development of medicine. Students will learn about the most important discoveries in medicine and relations between medicine and historical context.

Pełny opis:

1. Ancient medicine (Egypt, Mesopotamia, India Greece, Roma).

2. Medieval medicine.

3. Creation of modern medicine.

4. The most important discoveries in history of medicine.

• Modern Human Anatomy

• Bacteria

• Vaccination

• Antibiotics

• DNA

Literatura:

- Meyer Friedman, Gerald W. Friedland, Medicine's 10 Greatest Discoveries, 2000.

- Lois N. Magner, A History of Medicine, 2005.

Uwagi:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Ślusarczyk
Prowadzący grup: Wojciech Ślusarczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Ślusarczyk
Prowadzący grup: Wojciech Ślusarczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)