Zajęcia fakultatywne - Badania kliniczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Lek22ZF57-J | Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne - Badania kliniczne | ||
Jednostka: | Katedra Farmakologii i Terapii | ||
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 2 roku SJ kierunku lekarskiego |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach przeprowadzania badań klinicznych. Zwrócenie uwagi na etykę podczas badań. Analiza wszystkich faz badania klinicznego. |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy studenta: - udział w seminariach 15 godzin - konsultacje w formie on-line - 5 godzin - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie : 2 + 3 = 25 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktwi ECTS |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Wyjaśnia całościowe działanie leków na organizm z uwzględnieniem mechanizmu działania, metabolizmu, wskazań i działań niepożądanych z uwzględnieniem wieku (C K_W34, C K_W35, C K_W36) W2: Charakteryzuje zasady farmakoterapii z uwzględnieniem wskazań, działań niepożądanych i interakcji lekowych (C K_W37,C K_W38) W3: Wyjaśnia pojęcia z zakresu lekooporności, farmakoekonomiki, terapii monitorowanej (C K_W39, E K_W40, E K_W41) |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Szacuje ryzyko zjawisk patologicznych z uwzględnieniem działań niepożądanych i interakcji oraz dobiera optymalne leki i ich dawki (C K_U14, E K_U17) U2: Potrafi napisać receptę (C K_U16) U3: Potrafi indywidualizować terapię w wybranych przypadkach (E K_U18) |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: wykazuje chęć podnoszenia kompetencji i rozwiązywania problemów związanych z zawodem (K_K08) |
||
Metody dydaktyczne: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy o sposobach przeprowadzania badań klinicznych. Zwrócenie uwagi na etykę podczas badań. Analiza wszystkich faz badania klinicznego. |
||
Pełny opis: |
1. Przedstawienie czym jest badanie kliniczne 2. Historia badań klinicznych 3. Omówienie faz badań klinicznych 4. Prawo i etyka w badaniach klinicznych 5. Wprowadzanie leku na rynek 6. Błędy w badaniach klinicznych |
||
Literatura: |
1. Brodniewicz, Badania kliniczne, CeDeWu 2015 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie końcowe pisemne % uzyskanych punktów Liczba punktów (przykład) ocena 92-100 49 – 54 bdb (5) 84-91 45 - 48 db+ (4+) 76-83 41 – 44 db (4) 68-75 37 – 40 dst+ (3+) 56-67 30 – 36 dst (3) 0-55 0 – 29 ndst (2) |
||
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Michał Wiciński | |
Prowadzący grup: | Paweł Szyperski, Michał Wiciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.