Zajęcia fakultatywne - Jak interpretować wyniki badań laboratoryjnych?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Lek3ZF105-J | Kod Erasmus / ISCED: |
12.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne - Jak interpretować wyniki badań laboratoryjnych? | ||
Jednostka: | Katedra Transplantologii i Chirurgii Ogólnej | ||
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 3 roku NWJ kierunku lekarskiego Przedmioty fakultatywne dla 3 roku SJ kierunku lekarskiego |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać elementarną wiedzę z zakresu diagnostyki laboratoryjnej i chemii klinicznej |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | udział w seminariach - 20 godzin udział w ćwiczeniach – 10 godzin czytanie literatury – 20 godzin przygotowanie do cwiczeń 10 godzin przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie 15h łącznie: 75 godzin (3 ECTS) Bezpośredni udział nauczycieli akademickich wynosi: udział w seminariach - 20 godzin udział w ćwiczeniach – 10 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 30h, co odpowiada 1,2 punktom ECTS 2. Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminariach - 20 godzin udział w ćwiczeniach – 10 godzin czytanie literatury – 20 godzin przygotowanie do cwiczeń 10 godzin przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie 15h Łączny nakład pracy studenta wynosi 75h, co odpowiada 3punktom ECTS 4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: Nie dotyczny |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Posiada wiedzę w zakresie podstaw biochemicznych, molekularnych i komórkowych funkcjonowania organizmów żywych K_W03 W2: Rozumie wykorzystanie materiału biologicznego, na różnym poziomie organizacji w celu prowadzenia badań z użyciem nowoczesnych technik biologii molekularnej K_W05 W3: Ma podstawową wiedzę dotyczącą zjawisk biologicznych, chemicznych i fizycznych wykorzystywanych w celach diagnostycznych K_W06 |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi interpretować informacje naukowe i wyciągać z nich wnioski K_U02 U2: Potrafi realizować samokształcenie K_U10 |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się K_K01 K2: Potrafi współpracować z przedstawicielem laboratorium diagnostycznego K_K08 |
||
Metody dydaktyczne: | Seminaria w formie zdalnej: -wykład problemowy - wykład konwersatoryjny -prezentacje multimedialne |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom tematyki metod stosowanych do interpretacji wyników badań laboratoryjnych w odniesieniu do sytuacji klinicznej pacjenta |
||
Pełny opis: |
Celem realizacji przedmiotu jest przekazanie informacji oraz dyskusja dotycząca właściwego interpretowania badań laboratoryjnych. Badania stają się coraz bardziej skomplikowane, a dzięki nauce opartej na dowodach szybko poszerza się zakres naukowych podstaw dotyczących interpretacji. Zdobywanie aktualnej wiedzy staje się więc niezbędne do wyjaśnienia podstaw intepretowania wyników badań. |
||
Literatura: |
1. Dębińska-Kieć A., Naskalski J.W., Diagnostyka laboratoryjna z elementami biochemii klinicznej, Elsevier, Wrocław 2009 2. Mariańska B, Fabijańska-Mitek J, Windyga J, Badania laboratoryjne w hematologii, Warszawa 2003 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Omawianie przykładów, dyskusja, udział w zajęciach, obecność na zajęciach. Aktywność – K01., K02. |
||
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Seminarium, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Sikora | |
Prowadzący grup: | Joanna Sikora, Dominika Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Seminarium, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Sikora | |
Prowadzący grup: | Joanna Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Seminarium, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Sikora | |
Prowadzący grup: | Joanna Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom tematyki metod stosowanych do interpretacji wyników badań laboratoryjnych w odniesieniu do sytuacji klinicznej pacjenta | |
Pełny opis: |
Celem realizacji przedmiotu jest przekazanie informacji oraz dyskusja dotycząca właściwego interpretowania badań laboratoryjnych. Badania stają się coraz bardziej skomplikowane, a dzięki nauce opartej na dowodach szybko poszerza się zakres naukowych podstaw dotyczących interpretacji. Zdobywanie aktualnej wiedzy staje się więc niezbędne do wyjaśnienia podstaw intepretowania wyników badań. | |
Literatura: |
1. Dębińska-Kieć A., Naskalski J.W., Diagnostyka laboratoryjna z elementami biochemii klinicznej, Elsevier, Wrocław 2009 2. Mariańska B, Fabijańska-Mitek J, Windyga J, Badania laboratoryjne w hematologii, Warszawa 2003 | |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.