Zajęcia fakultatywne - Jak przeżyć na izbie przyjęć?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-Lek4ZF23-J |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne - Jak przeżyć na izbie przyjęć? |
Jednostka: | Katedra Farmakologii i Terapii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | celem zajęć jest przedstawienie problemów podczas farmakoterapii stanów nagłych. Studenci zapoznają się z najczęstszymi stanami zagrożenia życia wymagającymi natychmiastowej interwencji farmakologicznej. Analizują schematy postępowania, analizują przypadki. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy studenta: - udział w seminariach 15 godzin - konsultacje w formie on-line - 5 godzin - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie : 2 + 3 = 25 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktwi ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Wyjaśnia całościowe działanie leków na organizm z uwzględnieniem mechanizmu działania, metabolizmu, wskazań i działań niepożądanych z uwzględnieniem wieku (C K_W34, C K_W35, C K_W36) W2: Charakteryzuje zasady farmakoterapii z uwzględnieniem wskazań, działań niepożądanych i interakcji lekowych (C K_W37,C K_W38) W3: Wyjaśnia pojęcia z zakresu lekooporności, farmakoekonomiki, terapii monitorowanej (C K_W39, E K_W40, E K_W41) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Szacuje ryzyko zjawisk patologicznych z uwzględnieniem działań niepożądanych i interakcji oraz dobiera optymalne leki i ich dawki (C K_U14, E K_U17) U2: Potrafi napisać receptę (C K_U16) U3: Potrafi indywidualizować terapię w wybranych przypadkach (E K_U18) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: wykazuje chęć podnoszenia kompetencji i rozwiązywania problemów związanych z zawodem (K_K08) |
Metody dydaktyczne: | a. wykład informacyjny; b. konwersatorium; c. studium przypadku; d. analiza danych. |
Skrócony opis: |
celem zajęć jest przedstawienie problemów podczas farmakoterapii stanów nagłych. Studenci zapoznają się z najczęstszymi stanami zagrożenia życia wymagającymi natychmiastowej interwencji farmakologicznej. Analizują schematy postępowania, analizują przypadki. |
Pełny opis: |
a. Najczęstsze stany nagłe; b. Farmakodynamika i farmakokinetyka leków wykorzystywanych w leczeniu stanów nagłych; c. Problem podania leku u osoby nieprzytomnej; d. Wytyczne ERC; e. Analiza przypadków; f. Konwersatorium. |
Literatura: |
a. Gajewski P., A. Szczeklik: Interna Szczeklika 2018, Kraków 2018; b. Mutschler E., Geisslinger G. i inni, Mutschler Farmakologia i toksykologia, Wrocław 2016; c. Wiciński M., Marciniak A., Leis K., Krótkie wykłady z farmakologii, Warszawa 2018; d. Jasmeet S., Gavin D, ABC Resuscytacji, Wrocław 2016. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne % uzyskanych punktów Liczba punktów (przykład) ocena 92-100 49 – 54 bdb (5) 84-91 45 - 48 db+ (4+) 76-83 41 – 44 db (4) 68-75 37 – 40 dst+ (3+) 56-67 30 – 36 dst (3) 0-55 0 – 29 ndst (2) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.