Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-OG-PKCIL
Kod Erasmus / ISCED: 12.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0910) Ochrona zdrowia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej
Jednostka: Katedra Kardiologii i Chorób Wewnętrznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):

- udział w seminariach – 15 godzin


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):

- przygotowanie do seminarium – 8 godzin

- czytanie literatury- 3 godziny

- przygotowanie do kolokwium- 4 godziny


Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Ma wiedzę na temat fizjologii płytek krwi oraz roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych.

W2: Ma wiedzę na temat znaczenia trombocytów jako punktu uchwytu dla interwencji leczniczej.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat roli płytek krwi jako celu farmakoterapii do dalszego rozwijania wiedzy w tym zakresie.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych.

K2: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi jako celu terapeutycznego u chorych z ostrymi zespołami wieńcowymi.

Metody dydaktyczne:

Metoda dydaktyczna podająca: Seminaria (konwencjonalne)

Skrócony opis:

Przedmiot „Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej” ma na celu przybliżyć studentom budowę i fizjologię płytek krwi, rolę płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych oraz znaczenie trombocytów jako celu interwencji leczniczej.

Pełny opis:

W trakcie zajęć z przedmiotu „Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej” studenci poznają podstawowe wiadomości z zakresu budowy oraz fizjologii płytek krwi. W trakcie kursu omawiana jest rola płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych. Następnie przedstawiane są punkty uchwytu dla terapii przeciwpłytkowej oraz znaczenie trombocytów jako celu interwencji leczniczej.

Literatura:

brak

Efekty uczenia się:

W1: Ma wiedzę na temat fizjologii płytek krwi oraz roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych.

W2: Ma wiedzę na temat znaczenia trombocytów jako punktu uchwytu dla interwencji leczniczej.

U1: Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat roli płytek krwi jako celu farmakoterapii do dalszego rozwijania wiedzy w tym zakresie.

K1: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych.

K2: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi jako celu terapeutycznego u chorych z ostrymi zespołami wieńcowymi.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

- kolokwium

Seminaria: zaliczenie podstawie kolokwium

zal – ≥60%

n/zal - <60%

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)