Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-OG-PKCIL |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.0
|
Nazwa przedmiotu: | Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej |
Jednostka: | Katedra Kardiologii i Chorób Wewnętrznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w seminariach – 15 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie do seminarium – 8 godzin - czytanie literatury- 3 godziny - przygotowanie do kolokwium- 4 godziny Łącznie: 30 godz. (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma wiedzę na temat fizjologii płytek krwi oraz roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych. W2: Ma wiedzę na temat znaczenia trombocytów jako punktu uchwytu dla interwencji leczniczej. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat roli płytek krwi jako celu farmakoterapii do dalszego rozwijania wiedzy w tym zakresie. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych. K2: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi jako celu terapeutycznego u chorych z ostrymi zespołami wieńcowymi. |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna podająca: Seminaria (konwencjonalne) |
Skrócony opis: |
Przedmiot „Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej” ma na celu przybliżyć studentom budowę i fizjologię płytek krwi, rolę płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych oraz znaczenie trombocytów jako celu interwencji leczniczej. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć z przedmiotu „Płytki krwi jako cel interwencji leczniczej” studenci poznają podstawowe wiadomości z zakresu budowy oraz fizjologii płytek krwi. W trakcie kursu omawiana jest rola płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych. Następnie przedstawiane są punkty uchwytu dla terapii przeciwpłytkowej oraz znaczenie trombocytów jako celu interwencji leczniczej. |
Literatura: |
brak |
Efekty uczenia się: |
W1: Ma wiedzę na temat fizjologii płytek krwi oraz roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych. W2: Ma wiedzę na temat znaczenia trombocytów jako punktu uchwytu dla interwencji leczniczej. U1: Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat roli płytek krwi jako celu farmakoterapii do dalszego rozwijania wiedzy w tym zakresie. K1: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi w patofizjologii ostrych zespołów wieńcowych, jednej z głównych przyczyn śmiertelności w krajach rozwiniętych. K2: Ma świadomość istotnej roli płytek krwi jako celu terapeutycznego u chorych z ostrymi zespołami wieńcowymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: - kolokwium Seminaria: zaliczenie podstawie kolokwium zal – ≥60% n/zal - <60% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.