Stres w życiu codziennym i sytuacjach zawodowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-OG-SZCSZ | Kod Erasmus / ISCED: |
12.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Stres w życiu codziennym i sytuacjach zawodowych | ||
Jednostka: | Katedra Farmakologii i Terapii | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | brak |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w seminarium – 15 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim - 3 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie do seminarium – 6 godz. - czytanie literatury – 3 godz. - przygotowanie do zaliczenia – 3 godz. Łącznie: 30 godz. (1 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna i rozróżnia podstawowe zespoły objawów neurologicznych. W2: charakteryzuje poszczególne grupy środków leczniczych. W3: zna podstawowe zasady farmakoterapii. |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: posługuje się informatorami farmaceutycznymi i bazami danych o produktach leczniczych. |
||
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna podająca : - wykład konwersatoryjny Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa Metody dydaktyczne eksponujące: - pokaz |
||
Skrócony opis: |
1. Nabycie wiedzy z zakresu problematyki stresu i strategii radzenia sobie ze stresem 2. Zapoznanie się z testami badającymi stres 3. Opracowanie własnego profilu wrażliwości na stres i poznanie technik radzenia sobie ze stresem, które można zastosować zarówno w życiu prywatnych jak i zawodowym 4. Nabycie praktycznych i skutecznych umiejętności radzenia sobie ze stresem w sytuacjach społecznych i zawodowych 5. Profilaktyka wyczerpania emocjonalnego w pracy zawodowej obciążonej sytuacjami stresogennymi. |
||
Pełny opis: |
1.Stres a. Definicja b. Fizjologia stresu c. Reakcje na stresu – zachowania nietypowe d. Skutki działania stresu 2. Ja w sytuacji stresowej a. Co stresuje ludzi na co dzień? b. Stresory specyficzne dla zawodów medycznych c. Poznanie własnego profilu reakcji na stres d. Jak sobie radzić ze stresem – adaptacyjne i nieadpatycyjne reakcje na sytuację stresową e. Relaksacja jako sposób przeciwdziałania stresowi 3. Sposoby radzenia sobie ze stresem w zawodach medycznych 4. Wypalenie zawodowe - przyczyny i sposoby terapii w zawodach medycznych |
||
Literatura: |
Stres i antystres – patomechanizm I skutki zdrowotne, Uszyński 2009, Wrocław. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: - aktywność, Kryteria oceniania: - Seminarium: zaliczenie pisemne, zaliczenie bez oceny, |
||
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Michał Wiciński | |
Prowadzący grup: | Sebastian Rewerski, Michał Wiciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Michał Wiciński | |
Prowadzący grup: | Michał Wiciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.