Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1628-WL-btm-ja-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Lekarski |
Grupy: |
Język angielski dla Wydziału Lekarskiego Przedmioty fakultatywne - języki dla 1 semestru 2 roku NW1 kierunku biotechnologia Przedmioty fakultatywne - języki dla 1 semestru 2 roku S1 kierunku biotechnologia Przedmioty fakultatywne - języki dla 2 semestru 2 roku NW1 kierunku biotechnologia Przedmioty fakultatywne - języki dla 2 semestru 2 roku S1 kierunku biotechnologia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kurs powinien znać język angielski na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego). |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (120 godzin): - udział w ćwiczeniach – 120 godz. - konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (25 godzin) - przygotowanie do ćwiczeń – 5 godz. - czytanie literatury – 5 godz. - przygotowanie do kolowkium – 5 godz. - przygotowanie do egzaminu – 5 godz.3. Razem – 150 godzin (5 pkt ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna język angielski na poziomie biegłości B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie nauk przyrodniczych w odniesieniu do nauk medycznych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Analizuje piśmiennictwo w języku angielskim w zakresie biotechnologii U2: Porozumiewa się w języku angielskim w sposób odpowiadający poziomowi biegłości B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie nauk biologicznych i medycznych |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Szanuje godność i autonomię osób w środowisku zawodowym K2: Systematycznie aktualizuje wiedzę zawodową i kształtuje swoje umiejętności dążąc do profesjonalizmu K3: Rzetelnie i dokładnie wykonuje powierzone obowiązki zawodowe |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: - praca w grupach, - odgrywanie scenek, - praca nad prawidłową wymową, - analiza tekstów z dyskusją, - ćwiczenia ustne i pisemne z zastosowaniem poznanych struktur gramatycznych, - ćwiczenia na rozumienie ze słuchu, - ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego, - ćwiczenia na tłumaczenie z zastosowaniem poznanego słownictwa, - konstruowanie wypowiedzi ustnych z użyciem poznanego słownictwa. - rozwijanie umiejętności redagowania tekstów użytkowych i narracyjno-opisowych. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - panelowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego, którego głównym aspektem jest leksyka, oraz kształcenie sprawności językowych pozwalających na: rozumienie różnego rodzaju tekstów popularno-naukowych i naukowych, rozumienie ze słuchu,tworzenie własnych wypowiedzi z wykorzystaniem słownictwa specjalistycznego, redagowanie krótkich tekstów, referowanie tekstów, porozumiewanie się w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B1/B2 (B1, B2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) oraz opiera się na umiejętnościach językowych wyniesionych ze szkoły średniej. Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest: - doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B1/B2, - przyswajanie specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego, - poznawanie specjalistycznej terminologii z zakresie medycyny ogólnej i biotechnologii, Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego obejmującego następujące dziedziny: - anatomia i fizjologia człowieka - kategoryzacja i klasyfikacja chorób genetycznych - budowa i funkcja komórki, - charakterystyka wybranych grup mikroorganizmów; - genetyka klasyczna i molekularna, - genom człowieka, - mikroskopia świetlna i elektronowa, - mechanizm dziedziczenia u człowieka, - choroby genetyczne, - poradnictwo genetyczne i badania prenatalne, - zastosowanie drobnoustrojów w biotechnologii medycznej, - współczesna inżynieria genetyczna, - etyka i odpowiedzialność zawodowa. |
Literatura: |
Piśmiennictwo podstawowe Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007. Mader Sylwia, Human Biology 11 Edition, 2010 McGraw Hill Piśmiennictwo uzupełniające Dorian J.Pritt, Medical Genetics at a Glance, Blackwell Publishing, 2008 Friedman Jan, Genetics 2 Edition, Williams & Wilkins 1996 Manson Evans, Crash Course, Cell Biology and Genetics 3 Edition, Mosby Elsevier 2008 Murray Jonathan, Jerzy Radomski i Włodzimierz Szyszkowski, English in Medical Practice, PZWL 2010. Słomski Przemysław, Słownik lekarski angielsko-polski, PZWL, Warszawa 1991. Tiersky Ethel, The Language of Medicine in English, Prentice Hall Regents 1992. Tobias Edward, Essential Medical Genetics 6 Edition, 2011, Westman Judith, Medical Genetics for the Modern Clinician, Lippincott Williams & Wilkins |
Metody i kryteria oceniania: |
- 100% frekwencja na ćwiczeniach, - odpracowanie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych w formie uzgodnionej z wykładowcą, - kolokwium – W1, U1, U2, K2, - przedłużona obserwacja nauczyciela: K1, K2, K3, - ocena i opinie kolegów / koleżanek: K1, K3, Kryteria oceniania: 92 - 100% bardzo dobry (5,0) 84 - 91% dobry plus (4.5) 76 - 83% dobry (4) 68 - 75% dostateczny plus (3.5) 56 - 67% dostateczny (3) 0 - 55% niedostateczny (2) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.