Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1703-f2-techi-j |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0916) Farmacja
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Katedra Biostatystyki i Teorii Układów Biomedycznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 semestru 2 roku SJ na kierunku Farmacja |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw technologii informacyjnej na poziomie szkoły średniej |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: – udział w laboratoriach: 30 godzin – udział w seminariach: nie dotyczy – udział w konsultacjach: 2 godziny Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 32 godziny, co odpowiada 1,28 punktu ECTS. 2. Bilans nakładu pracy studenta: – udział w laboratoriach: 30 godzin – udział w seminariach: nie dotyczy – udział w konsultacjach: 2 godziny – przygotowanie do laboratoriów: 8 godzin – przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS. 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi – udział w laboratoriach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 15 godzin – konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny – przygotowanie do zajęć objętych aktywnością naukową: 5 godzin – przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla realizowanego przedmiotu: 5 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 27 godzin, co odpowiada 1,08 punktom ECTS 4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: – przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 10 godzin – kolokwium końcowe zaliczeniowe w laboratorium komputerowym: 2 godziny Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 12 godzin co odpowiada 0,48 punktom ECTS. 5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki – nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: wyjasnia podstawowe zasady dotyczace wprowadzania danych do systemu Excel, tworzenia formuł, adresowania komórek, tworzenia nazw komórek i zakresów komórek (K_B.W26) W2: wyjaśnia podstawowe zasady dotyczące formatownia tekstu w programie Word: formatowania akapitów, formatowania za pomocą stylów, numerowania rozdziałów, wstawiania nagłówków i stopek, odsyłaczy, spisu treści (K_B.W26) W3: przedstawia i charakteryzuje funkcje obiektów systemu MSAccess jak tabele, kwerendy, formularze oraz raporty (K_B.W27) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi wprowadzać dane do arkusza MS Excel (K_B.U15) U2: potrafi konstruować formuły w MS Excel (w tym formuły tablicowe), adresować komórki, tworzyć nazwy komórek, tworzyć serie danych w arkuszach MS Excel oraz formatować komórki arkuszy (K_B.U15) U3: potrafi stosować wybrane funkcje matematyczne, statystyczne, daty i czasu, tekstowe oraz logiczne pakietu MS Excel do prezentacji oraz analizy danych biomedycznych (K_B.U16, K_B.U17) U4: potrafi wybrać i zastosować odpowiednią formę graficznej prezentacji danych (K_B.U16.) U5: Potrafi utworzyć projekt prostej bazy danych w systemie MS Access (K_B.U15) U6: potrafi przeprowadzić formatowanie tekstu w programie Word: formatowanie akapitów, formatowanie za pomocą stylów, numerowanie rozdziałów, wstawianie nagłówków i stopek, odsyłaczy, spisu treści. (K_B.U15, K_B.U16) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: potrafi opisywać wyniki oraz formułować wnioski na podstawie przeprowadzanych analiz danych biomedycznych (K_B.K1., K_B.K2.) |
Metody dydaktyczne: | Wykład: - nie dotyczy Laboratoria: - ćwiczenia w laboratorium komputerowym - metoda klasyczna problemowa - dyskusja Seminaria: − nie dotyczy |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi ogólnodostępnymi narzędziami informatycznymi stosowanymi do analizy, prezentacji i wizualizacji danych; technikami formatowania tekstu wykorzystywanymi w redakcji obszernych dokumentów jak również podstawami systemu MS Access. |
Pełny opis: |
Wykład: - nie dotyczy Laboratoria z przedmiotu Technologie informacyjne poświęcone są nabyciu umiejętności wykorzystania systemu Excel do analizy, wizualizacji oraz prezentacji danych biomedycznych, poprzez praktyczne zaznajomienie studenta z wprowadzaniem danych do arkusza MS Excel, konstruowaniem formuł, adresowaniem komórek, tworzeniem nazw komórek, tworzeniem serii danych, stosowaniem wybranych funkcji matematycznych, statystycznych, funkcji daty i czasu, funkcji tekstowych oraz funkcji logicznych pakietu MS Excel, jak również z tworzeniem wykresów. W trakcie laboratoriów student zapozna się również z podstawowymi technikami edycji dokumentów w programie Word: formatowaniem akapitów, formatowaniem za pomocą stylów, numerowaniem rozdziałów, wstawianiem nagłówków i stopek, odsyłaczy, spisu treści etc. Ćwiczenia mają również zapoznać studenta z podstawami tworzenia prostych baz danych w systemie MS Access. Seminaria: − nie dotyczy |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Frye Curtis D: Microsoft Excel 2016. Krok po kroku, Promise 2016. 2. Cox J, Lambert J, Microsoft Access 2013 krok po kroku, Promise 2013 3. Cox J, Lambert J, Office 2016. krok po kroku, APN Promise 2016 Literatura uzupełniająca: 1. John Walkenbach J: Excel 2016.PL. Biblia, Helion 2016 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia – obserwacja aktywności i wyniki kolokwium W przypadku kolokwium końcowego uzyskane punkty przelicza się na stopnie według następującej skali: 0-49% - niedostateczny 50-59% - dostateczny 60-69% - dostateczny plus 70-79% - dobry 80-89% - dobry plus od 90% - bardzo dobry Kolokwium końcowe w laboratorium komputerowym (W1-W3, U1-U6, K1) Przedłużona obserwacja/Aktywność((1-3 punktów; 3 punkty = ocena bardzo dobry) (W1-W3, U1-U6, K1) |
Praktyki zawodowe: |
Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Buszko | |
Prowadzący grup: | Khalid Benzhour, Przemysław Tarasewicz, Jacek Wiśniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Buszko | |
Prowadzący grup: | Przemysław Tarasewicz, Jacek Wiśniewski, Kacper Wnuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Buszko | |
Prowadzący grup: | Przemysław Tarasewicz, Jacek Wiśniewski, Kacper Wnuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.