Zajęcia fakultatywne: Metody wizualizacji i prezentacji danych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1710-A-ZF-METWIZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne: Metody wizualizacji i prezentacji danych |
Jednostka: | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 1 roku SJ na kierunku Analityka Medyczna Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 2 roku SJ na kierunku Analityka Medyczna Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 1 roku SJ na kierunku Analityka Medyczna Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 2 roku SJ na kierunku Analityka Medyczna |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Niekonieczna, ale mile widziana: Znajomość podstawowych funkcji programu Excel, STATISTICA |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.): - udział w seminariach - 15 - konsultacje z nauczycielem akademickim - 3 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.): - przygotowanie do zajęć - 2 - wykonanie zadań/quizów - 5 Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna różne sposoby wizualizacji danych W2: zna rózne typy wykresów i tabel W3: wie, jak unikać problemów przy wizualizacji różnych typów danych W4: zna zasady tworzenia prezentacji |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi odpowiednio skonstruować wykres i tabelę oraz ich podpisy/tytuły U2: umie dobrać odpowiedni wykres do danych U3: potrafi krytycznie ocenić sposoby prezentacji danych U4: potrafi wykorzystać programy MS Excel, STATISTICA do konstrukcji i modyfikacji wykresów U5: potrafi zaprojektować estetyczne slajdy i przejrzystą prezentację |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: aktywnie uczestniczy w dyskusji K2: rozumie potrzebę stosowania efektywnych metod prezentacji wyników badań |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest przedstawienie (teoretyczne i praktyczne): - poszczególnych etapów i sposobów wizualizacji danych, - powszechnych błędów w wizualizacji danych, - podstawowych technik wizualizacji i eksploracji danych - zasad projektowania slajdów i tworzenia prezentacji - zasad doboru odpowiedniego wykresu W ramach wykładu zostanie przeprowadzona analiza przykładowych danych z wykorzystaniem programu Statistica i MS Excel |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Wykonanie zadań/quizu (na platformie Moodle) i aktywność w dyskusji na zajęciach, Kryteria oceniania: Wykład: Zaliczenie na ocenę na podstawie wyniku testu lub quizu i aktywności na zajęciach Zaliczenie na ocenę na podstawie wyniku zadań/quizu i aktywności na zajęciach ndst – < 60 pkt (<60%) dst – 60-67 pkt (60-67%) dst plus – 68-75 pkt (68-75%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Kupcewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogumiła Kupcewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.