Zajęcia fakultatywne: Nanotechnologia – historia, rozwój i zastosowanie w życiu człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1710-F-WF-NANOTECH |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0916) Farmacja
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne: Nanotechnologia – historia, rozwój i zastosowanie w życiu człowieka |
Jednostka: | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 1 roku NJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 1 roku SJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 2 roku NJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 2 roku SJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 3 roku NJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 3 roku SJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 4 roku NJ na kierunku Farmacja Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 4 roku SJ na kierunku Farmacja |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zakłada się, że studenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu chemii i fizyki |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 15 godzin - udział w laboratoriach: nie dotyczy - udział w seminariach: nie dotyczy Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS. 2. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 15 godzin - udział w laboratoriach: 0 godzin - udział w seminariach: 0 godzin - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 9+1=10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS. 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi nie dotyczy 4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 9+1=10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 10 godzin co odpowiada 0,4 punktu ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: posiada wiedzę z zakresu chemii i fizyki, na których opiera się nauka nanotechnologii W2: zna podstawowe pojęcia, stosowane jednostki w nanotechnologii W3: zna historię nanotechnologii W4: zna podział i sposoby otrzymywania nanostruktur oraz metody ich badania W5: zna zastosowanie osiągnięć nanotechnologii oraz perspektywy dalszego ich rozwoju w różnych dziedzinach życia człowieka W6: zna korzyści i zagrożenia wynikające z stosowania nanotechnologii |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi dokonać klasyfikacji nanomateriałów oraz wskazać metody charakterystyki ich właściwości fizycznych i chemicznych U2: potrafi zaproponować możliwości zastosowań w różnych dziedzinach życia oraz wskazać potencjalne zagrożenia |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: ma świadomość licznego i szerokiego wykorzystania rozwiązań nanotechnologii jak i konieczności właściwej oceny oddziaływania nanomateriałów na zdrowie ludzkie i środowisko naturalne. |
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Wykład obejmuje zagadnienia związane z nowatorskimi rozwiązaniami nanotechnologii w różnych dziedzinach życia człowieka. Wykład przedstawia podział i rodzaje nanomateriałów, metody i techniki badawcze służące określeniu ich właściwości fizykochemicznych oraz korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania osiągnięć nanotechnologii. |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z tematyką: podstawowe pojęcia i problemy nanotechnologii, historia nanotechnologii, klasyfikacja nanomateriałów, charakterystyka metod ich otrzymywania, techniki badawcze stosowane w analizie struktury, morfologii i składu nanomateriałów, zastosowanie osiągnięć nanotechnologii w nauce i życiu codziennym człowieka, zagrożenia wynikające z stosowania nanomateriałów oraz perspektywy dalszego rozwoju nanotechnologii. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adam Mazurkiewicz, Nanonauki: nanotechnologia”, Wydawnictwo: Instytut Technologii Eksploatacji – PIB, Radom, 2007 2. R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan, Nanotechnologie, PWN 2012 3. W. Przygocki, A. Włochowicz, Fulereny i nanorurki, WNT 2001 4. L. Cademartini, Nanochemia. Podstawowe koncepcje, PWN 2012 5.A. Huczko, Nanorurki węglowe, BEL studio, 2005 6. A. Huczko, M. Bystrzejewski, Fulereny. 20 lat później, UW, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Artykuły z czasopism naukowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
wykładach oraz pozytywne zaliczenie testu z wiedzy zdobytej na wykładach. zaliczenie ≥ 60% (W1-W6, U1, U2, K1) Kryteria oceniania: Procent punktów Ocena 92-100% Bardzo dobry 84-91% Dobry plus 76-83% Dobry 68-75% Dostateczny plus 60-67% Dostateczny 0-59% Niedostateczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Richert | |
Prowadzący grup: | Monika Richert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.