Zajęcia fakultatywne: Roślinne składniki suplementów diety stosowanych w prewencji chorób cywilizacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1713-KII-ZF12-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0917) Traditional and complementary medicine and therapy
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia fakultatywne: Roślinne składniki suplementów diety stosowanych w prewencji chorób cywilizacyjnych |
Jednostka: | Katedra i Zakład Farmakognozji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu fizjologii i patofizjologii człowieka (element niezbędny do zrozumienia zjawiska tzw. chorób cywilizacyjnych), farmakognozja (w zakresie znajomości składu chemicznego i działania surowców roślinnych) |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Udział w wykładach 15 godzin Analiza literatury fachowej 15 godzin Przygotowanie prezentacji 5 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Zna pojęcia: choroby cywilizacyjne, suplement diety, profilaktyka. W2. Zna przykładowe składniki roślinne dostępnych na rynku preparatów o charakterze suplementów diety. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1. Potrafi wskazać znaczenie suplementu diety dla zdrowia człowieka na podstawie składu preparatu. U2. Potrafi zaproponować hipotetyczny skład suplementu diety na bazie składników roślinnych. |
Metody dydaktyczne: | Wykład konserwatoryjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnej |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
Podczas realizacji zajęć studenci przygotowują wystąpienia o charakterze referatów lub prezentacji multimedialnych na temat ustalony przez prowadzącego zajęcia. Prowadzący zajęcia przedstawia zagadnienia, które zostaną szczegółowo opracowane przez uczestników zajęć. |
Pełny opis: |
Zajęcia o charakterze seminaryjnym, istotnym elementem zajęć jest czynny udział studentów. Tematyka zajęć obejmuje krótkie naświetlenie problematyki tzw. chorób cywilizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki tych schorzeń. W toku zajęć uczestnicy poznają (samodzielnie poszukują) roślinnych składników suplementów diety, które mogą mieć znaczenie w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym |
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 o bezpieczeństwie żywności i żywienia, Dz.U. 2006 nr 171 poz. 1225 (z późn. zm.) 2. Matławska I (red.): Farmakognozja. Podręcznik dla studentów farmacji. Wydawnictwo Uczelniane AM, Poznań 2008 3. Jarosz M.: Suplementy diety a zdrowie, wyd. I, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2008 4. Google Scholar: https://scholar.google.pl/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja multimedialna sporządzona według podanych wytycznych. Przyjęta skala ocen jest zgodna z obowiązującą w Uczelni (oceny przypisane do zakresu procentowego opanowania kryteriów) 92 – 100 % Bardzo dobry; 84 – 91 % Dobry plus; 76 – 8% Dobry; 68 – 75 % Dostateczny plus; 60 – 67 % Dostateczny; 0 – 59 % Niedostateczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.