Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Zajęcia fakultatywne: Marketing w praktyce aptecznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1720-F-WF33-J
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0916) Farmacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zajęcia fakultatywne: Marketing w praktyce aptecznej
Jednostka: Katedra Technologii Postaci Leku
Grupy: Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 5 roku NJ na kierunku Farmacja
Przedmioty fakultatywne dla 1 semestru 5 roku SJ na kierunku Farmacja
Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 4 roku NJ na kierunku Farmacja
Przedmioty fakultatywne dla 2 semestru 4 roku SJ na kierunku Farmacja
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Podstawy marketingu, analiza strategii marketingowej apteki, instrument marketingu aptecznego, aspekty komunikacji interpersonalnej w pracy aptekarza.

Pełny opis:

W ramach wykładów student zapoznaje się z następującymi zagadnieniami:

Pojęcie rynku i marketingu.

Rynek hurtowy i detaliczny produktów leczniczych w Polsce.

Czynniki wpływające na ekonomiczną kondycję polskich aptek.

Zasady segmentacji w działalności aptek.

Stosowanie narzędzi marketingowych w aptekach.

Merchandising i zarządzanie kategoriami jako koncepcje zarządzania aptekami.

Komunikacja werbalna i niewerbalna z pacjentem w aptece. Stosowanie działań marketingowych w aptece a Kodeks Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej.

Literatura:

Kodeks Etyki Aptekarza RP.

Szalonka K. Marketing w aptece. Wydawnictwo Continuo. Wrocław 2005.

Neudecker K. Apotheken-Marketing. Deutscher Apotheker Verlag. Stuttgart 2000.

Lennecke K. Das Kundengespreach in Apotheken. Deutscher Apotheken Verlag. Stuttgart 2001.

Metody i kryteria oceniania:

Pisemne zaliczenie na ocenę.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)