Przedsiębiorczość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-E2-P-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość |
Jednostka: | Katedra Ekonomiki Zdrowia |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Kalkulacja nakładu pracy studenta: 1. Uczestnictwo w zajęciach – 30 godzin 2. Przygotowanie biznesplanu – 10 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Opisuje pojęcie i determinanty przedsiębiorczości - K_W13 W2: Identyfikuje i wymienia cele tworzenia biznesplanu oraz jego strukturę - K_W13 W3: Rozumie znaczenie determinant popytu i podaży na rynku - K_W13 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Przygotowuje we współpracy z innymi poszczególne elementy biznesplanu przedsięwzięcia gospodarczego - K_U03, K_U16, K_U20 U2: Wyszukuje i analizuje dane wtórne na temat funkcjonowania podmiotów gospodarczych oraz przedstawia je w syntetycznej formie w celu uargumentowania pomysłów przedsiębiorczych - K_U03, K_U16, K_U20 U3: Przygotowuje w zespole uproszczoną formę biznesplanu przedsięwzięcia gospodarczego - K_U03, K_U16, K_U20 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Potrafi przygotować prezentację pomysłu biznesowego z wykorzystaniem technik multimedialnych – K_K01 K2: Potrafi sprawnie i efektywnie współpracować w zespole - K_K12 K3: Potrafi oceniać pracę innych członków zespołu oraz krytycznie argumentować w stosunku do pracy innych - K_K12 |
Metody dydaktyczne: | • wykład informacyjny, problemowy i konwersatoryjny, • dyskusja dydaktyczna, • analiza przypadków. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności planowania procesów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Studenci - podzieleni na zespoły 3-5 osobowe - przygotowują uproszczony biznesplan, w którym prezentują autorską koncepcję działalności gospodarczej. Ważnym celem przedmiotu jest wykształcenie wśród studentów umiejętności współpracy i pracy w zespole oraz umiejętności oceny pomysłów innych. Zajęcia prowadzone są w formie gry Biznesplan i przedsiębiorczość, w której drużyny ubiegają się o fikcyjne finansowanie pozostałych drużyn. |
Pełny opis: |
Treść zajęć obejmuje: 1. Pojęcie przedsiębiorczość w kontekście działalności w sektorze ochrony zdrowia 2. Istota, definicje i klasyfikacje małych przedsiębiorstw 3. Pojęcie, istota, cele i forma biznesplanu 4. Europejski Test Umiejętności Przedsiębiorczych 5. Zasady gry: Biznesplan i przedsiębiorczość 6. Biznesplan: Cele i istota przedsięwzięcia 7. Biznesplan: Opis produktu 8. Biznesplan: Analiza rynku 9. Biznesplan: Marketing 10. Biznesplan: Zarządzanie 11. Biznesplan: Analiza szans i zagrożeń 12. Biznesplan: Plan wykonawczy |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. J. Pasieczny, Biznesplan. Skuteczne narzędzie pracy przedsiębiorcy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. K. Marecki, M. Wieloch (red.), Biznesplan. Elementy planowania działalności rozwojowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008. 2. A. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Przygotowanie biznesplanu - W1, W2, W3, U1, U2, U3 Prezentacja pomysłu biznesowego na zajęciach – W2, W3, U1, U3, K1, K3 Aktywność w ocenie planów innych drużyn – K2, K3 Ocena pracy wewnątrz drużyn przez studentów - K3 Kryteria oceniania: 1. obecność na zajęciach – dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona na wykładzie oraz jedna na ćwiczeniach; 2. warunkiem zaliczenia jest uzyskanie minimum 50 punktów (maksymalna punktacja nie jest określona); elementy punktowania: terminowość (20 punktów), ocena biznesplanu przez prowadzącego zajęcia (30 punktów), ocena przez prowadzącego uwag zgłaszanych do innych drużyn (10 punktów), uzyskanie finansowania od innych drużyn (20 punktów), punktacja w ramach drużyny (suma pozostałych zdobytych punktów dzielona jest przez studentów między siebie). 3. uzyskane punkty przelicza się w następującej skali: Procent punktów ocena ponad 91 5,0 81-90 4,5 71-80 4,0 61-70 3,5 50-60 3,0 0-49 2,0 |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.