Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-E3-SD-1-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0910) Ochrona zdrowia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Katedra Nauk Społecznych i Medycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu badań naukowych w elektroradiologii. |
Całkowity nakład pracy studenta: | SEMINARIUM: 30 SAMOKSZTAŁCENIE: 90 |
Efekty uczenia się - wiedza: | D.W39: Zna i rozumie metody i techniki prowadzenia badań naukowych. D.W40: Zna i rozumie zasady etyki w prowadzeniu badań naukowych i podstawowe regulacje prawne z zakresu prawa autorskiego i prawa ochrony własności intelektualnej. D.U31: Potrafi krytycznie analizować publikowane wyniki badań naukowych. D.U32: Potrafi przeprowadzać badanie jakościowe posługując się narzędziami badawczymi. D.K5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. D.K7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania deficytów i potrzeb edukacyjnych. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | D.W39: Zna i rozumie metody i techniki prowadzenia badań naukowych. D.W40: Zna i rozumie zasady etyki w prowadzeniu badań naukowych i podstawowe regulacje prawne z zakresu prawa autorskiego i prawa ochrony własności intelektualnej. D.U31: Potrafi krytycznie analizować publikowane wyniki badań naukowych. D.U32: Potrafi przeprowadzać badanie jakościowe posługując się narzędziami badawczymi. D.K5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. D.K7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania deficytów i potrzeb edukacyjnych. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | D.W39: Zna i rozumie metody i techniki prowadzenia badań naukowych. D.W40: Zna i rozumie zasady etyki w prowadzeniu badań naukowych i podstawowe regulacje prawne z zakresu prawa autorskiego i prawa ochrony własności intelektualnej. D.U31: Potrafi krytycznie analizować publikowane wyniki badań naukowych. D.U32: Potrafi przeprowadzać badanie jakościowe posługując się narzędziami badawczymi. D.K5: Jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. D.K7: Jest gotów do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania deficytów i potrzeb edukacyjnych. |
Metody dydaktyczne: | Prezentacja multimedialna, objaśnienie, analiza przypadku, burza mózgów, dyskusja, ćwiczenia. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - seminaryjna |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do napisania pracy licencjackiej w oparciu o przestudiowaną teorię w obrębie właściwej specjalności, znajomość metod i technik badań oraz zasad edytorskich obowiązujących w pracach dyplomowych. |
Pełny opis: |
Przedstawienie harmonogramu pisania pracy licencjackiej oraz zasad konsultacji z promotorem (1 godz.). ĆWICZENIE 2: Zasady przeprowadzenia postępowania badawczego w badaniach jakościowych – studium przypadku (2 godz.). ĆWICZENIE 3: Omówienie struktury pracy dyplomowej na przykładzie modelu opieki pielęgniarskiej (2 godz.). ĆWICZENIE 4: Omówienie struktury pracy dyplomowej na przykładzie projektu edukacji zdrowotnej (2 godz.). ĆWICZENIE 5: Omówienie zasad redagowania pracy dyplomowej (ustawienie dokumentu, wskazówki edytorskie, tabele, ryciny, fotografie) (1 godz.). ĆWICZENIE 6: Ustalenie formy tematu pracy dyplomowej i opracowanie przez studenta planu pracy dyplomowej – autokorekta, korekta koleżeńska i korekta promotora (2 godz.). ĆWICZENIE 7: Wykorzystanie systemu klasyfikacji ICNP Dorothea do opracowania opisu przypadku. (5godz.) CWICZENIE 8: Opracowanie i dyskusja z promotorem nad poszczególnymi rozdziałami pracy dyplomowej (20 godz.). ĆWICZENIE 9: Prezentacja pracy dyplomowej – autokorekta, korekta koleżeńska i korekta promotora (10 godz.). ĆWICZENIE 10: Przygotowanie do egzaminu dyplomowego teoretycznego (7 godz.). ĆWICZENIE 11: Przygotowanie do egzaminu dyplomowego praktycznego w Centrum Symulacji Medycznej (8 godz.). PWS – SAMOKSZTAŁCENIE: Pisanie pracy dyplomowej; przygotowanie prezentacji pracy dyplomowej; opracowywanie zagadnień do egzaminu dyplomowego na studiach pierwszego stopnia sprawdzających efekty kształcenia z zakresu wiedzy i umiejętności w naukach w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej i opieki specjalistycznej. |
Literatura: |
Jura J., Roszczypała J.: Metodyka przygotowania prac dyplomowych, licencjackich i magisterskich. WSE, Warszawa, 2000. |
Metody i kryteria oceniania: |
W ZAKRESIE WIEDZY: Sprawdzian ustny, prezentacja ustna, prezentacja multimedialna. W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI: Ocena umiejętności pielęgniarskich w Centrum Symulacji Medycznej – przygotowanie do egzaminu dyplomowego praktycznego. W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: Ocena aktywności na zajęciach, obserwacja zachowania wobec kolegów, ocena pracy w grupie. SPRAWDZIANY KSZTAŁTUJĄCE: Ocena konspektu pracy dyplomowej oraz poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej. SPRAWDZIANY PODSUMOWUJĄCE (I i II termin) Ocena ostatecznej wersji pracy dyplomowej przez promotora. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Oliwia McFarlane | |
Prowadzący grup: | Oliwia McFarlane | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
W wyniku realizacji programu student zapoznaje się z metodologią pisania pracy dyplomowej. Ustali i sprecyzuje temat pracy licencjackiej, zbierze i zapoznana się z literaturą przedmiotu oraz ustali bazę źródłową. Zaplanuje i opracuje strukturę pacy dyplomowej oraz narzędzia badawczego. Efektem prowadzonych zajęć jest napisanie i obrona pracy dyplomowej. Cele: Wspieranie wszechstronnego rozwoju intelektualnego. Kształcenie umiejętności w zakresie wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i użytkowania informacji dotyczących wybranej problematyki, związanej zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy licencjackiej. Kształcenie umiejętności w zakresie analizy i interpretacji różnego rodzaju tekstów, związanych z zarówno z tematyką seminarium, jak i wybranym przez studenta tematem pracy licencjackiej. Przekazanie wiedzy i kształcenie umiejętności niezbędnych do przygotowania pracy licencjackiej. |
|
Literatura: |
Jura J., Roszczypała J.: Metodyka przygotowania prac dyplomowych, licencjackich i magisterskich. WSE, Warszawa, 2000. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.