Pedagogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F1-P-1KRK |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika |
Jednostka: | Katedra i Zakład Pedagogiki i Dydaktyki Pielęgniarskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu pedagogika powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi - udział w wykładach - 10 godz., - udział w ćwiczeniach - 10 h - konsultacje dla studentów – 5 godz. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach – 10 godz., - udział w ćwiczeniach - 10 h - przygotowanie do zajęć - 5h - przygotowanie projektu zaliczeniowego - 15 h |
Efekty uczenia się - wiedza: | - STUDENT posiada wiedzę na temat psychopedagogicznych aspektów pracy fizjoterapeuty, jako osoby nauczającej w kontekście podstawowych składowych procesu nauczania K-W27; M1A-W04 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | -formułuje cele i metody wychowania i nauczania pacjentów podlegających fizjoterapii -używa metod i zasad kształcenia wobec pacjentów (symulacje) - potrafi zdiagnozować swoje założenia wychowawcze |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01; M1A-K01 |
Metody dydaktyczne: | Wykład: słowo mówione, prezentacja, wykład konwersatoryjny Seminarium: rozmowa, dyskusja, pokaz, drama |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Pedagogika jest nauką o wychowaniu człowieka. Wspomaga rozwój jednostki we wszystkich etapach jej życia. Obejmuje wszechstronny rozwój człowieka i jego kreatywną działalność – począwszy od dzieciństwa i młodości, po wiek dojrzały i podeszły. Jej naczelnym celem do osiągnięcia przez szeroko rozumianą działalność wychowawczą jest pełnia człowieczeństwa. Zajmuje ważne miejsce wśród nauk społecznych. Jest nauką humanistyczną o podbudowie przyrodniczej. Należy do nauk teoretycznych i praktycznych, pełniąc funkcję poznawczą i praktyczną. |
Pełny opis: |
WYKŁAD -przedmiot, zakres, zadania pedagogiki. -podstawowa aparatura pojęciowa pedagogiki, ze szczególnym uwzględnieniem składowych procesu nauczania SEMINARIA -wychowanie w świetle koncepcji psychopedagogicznych -psychospołeczne warunki skutecznego wychowania - techniki oddziaływań wychowawczych -zasady i metody nauczania w pracy edukacyjnej fizjoterapeuty |
Literatura: |
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2003. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, WSiP, Warszawa 2006. Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2005. Bauman T., Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, „Impuls”, Kraków 2005. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika, PWN, Warszawa 2004. |
Metody i kryteria oceniania: |
Składowe oceny: obecność i aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.