Praktyka wakacyjna w pełnoprofilowym zakładzie rehabilitacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F1-PWZR-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka wakacyjna w pełnoprofilowym zakładzie rehabilitacji |
Jednostka: | Katedra i Zakład Laseroterapii i Fizjoterapii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Praktyki zawodowe mają na celu przygotowanie praktyczne studenta do wykonywania zawodu. Na praktykach student ma poznać pacjentów z różnymi jednostkami chorobowymi oraz zaplanować i przeprowadzić fizjoterapię. |
Pełny opis: |
1 organizacja pracy na stanowisku fizykoterapeutycznym 2 wykonanie zabiegów z zakresu elektroterapii 3 wykonanie zabiegów cieplnych 4 wykonanie biostymulacji laserowej 5 wykonanie zabiegu magnetoterapii 6 wykonanie krioterapii miejscowej 7 organizacja stanowiska pracy masażysty 8 wykonanie klasycznego masażu całościowego 9 wykonanie klasycznego masażu częściowego 10 organizacja pracy w hydroterapii 11 wykonanie masażu wodnego całościowego 12 wykonanie masażu wirowego kończyn 13 organizacja pracy na sali gimnastycznej 14 prowadzenie ćwiczeń ogólnousprawniających 15 prowadzenie ćwiczeń w UGULu 16 dobranie oporu do ćwiczeń usprawniających 17 prowadzenie ćwiczeń w odciążeniu 18 prowadzenie ćwiczeń redresyjnych 19 prowadzenie ćwiczeń grupowych 20 prowadzenie gimnastyki indywidualnej 21 planowanie kinezy profilaktyki 22 prowadzenie dokumentacji kinezyterapeutycznej |
Literatura: |
• „Podstawy kliniczne neurologii” i pod red. R Mazura, • „Podstawy neurologii klinicznej” A. Prusiński, • „Neurologia kliniczna w zarysie” W. Jakimowicz, • „Ortopedia i rehabilitacja” W. Dega, • „Rehabilitacja medyczna” K. Milanowska, • „Podstawy fizjoterapii” J. Nawrotny, • „Spastyczność od patologii do leczenia” J. Sławek • „Usprawnianie po udarze mózgu” A. Cieślor – Korfel, Elipsa – Jaim s.c. Kraków 2004 • „Rehabilitacja po udarze mózgu”, Polly Laidler, wyd.2 2004 • „Schorzenia i urazy kręgosłupa”, J. Kiwerski • ”Neurologiczne powikłania niedomogi kręgosłupa” Podemski R. • Choroba Parkinsona. Mechanizmy, rozpoznawanie, leczenie. Pod red. Friedman A. |
Efekty uczenia się: |
Student poznaje czynniki determinujące program rehabilitacji oraz czynniki decydujące o konieczności zmiany programu rehabilitacji. Student potrafi samodzielnie dobrać program terapeutyczny do danej jednostki chorobowej Student programuje rehabilitacje prostych przypadków diagnostycznych pod kątem postawionej wcześniej przez niego diagnozy funkcjonalnej. Student rozwiązuje złożone przypadki diagnostyczne, dokonuje różnicowania i ustala program rehabilitacji. Student nabiera umiejętności kontrolowania wyników rehabilitacji oraz prowadzenia odpowiedniej dokumentacji. Student potrafi samodzielnie poprowadzić terapię pacjentów z różnymi jednostkami chorobowymi |
Metody i kryteria oceniania: |
• 100% obecność na ćwiczeniach, prowadzenie zeszytu praktyk (opis pacjentów) • Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.