Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Zarządzanie i marketing w fizjoterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-F2-ZiMwF-S2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie i marketing w fizjoterapii
Jednostka: Katedra Nauk Społecznych i Medycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Zarządzanie i marketing w fizjoterapii powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu przedsiębiorczości na poziomie szkoły średniej, a także elementarną wiedzę z matematyki.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w wykładach: 10 godzin

- udział w ćwiczeniach: 10 godzin

- przeprowadzenie zaliczenia wykładu + zaliczenia ćwiczeń: 1 + 1 = 2 godziny

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 22 godzin, co odpowiada 0,88 pkt. ECTS.


2.Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 10 godzin

- udział w ćwiczeniach: 10 godzin

- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin

- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin

- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny

Łączny nakład pracy studenta wynosi 76 godziny, co odpowiada 2,53 pkt. ECTS.


3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:

nie dotyczy


4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:

- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny (1,44 pkt. ECTS).


5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:

- udział w ćwiczeniach: 10 godzin

- udział w wykładach: 10 godzin

Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi

20 godzin, co odpowiada 0,8 pkt. ECTS.


6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:

nie dotyczy



Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Objaśnia podstawowe pojęcia i definicje marketingu oraz zasady koncepcji marketingowej (K_W24)

W2: Opisuje rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia oraz dokonuje analizy otoczenia jednostek opieki medycznej (K_W22)

W3: Rozpoznaje rodzaje kierowników, typy zachowań kierowniczych, role oraz umiejętności kierownicze (K_W24)

W4: Wymienia narzędzia materialne i niematerialne motywowania pracowników (K_W24)

W5: Wymienia rodzaje i typy struktur organizacyjnych jednostek świadczących usługi zdrowotne (K_W22)

W6: Wymienia i opisuje elementy narzędzi marketingu-mix (K_W24)

W7: Rozpoznaje podstawowe style kierowania (K_W24)

W8: Klasyfikuje style negocjacji i techniki negocjowania (K_W24)


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi wybrać odpowiednie metody i narzędzia motywowania w zależności od indywidualnych potrzeb pracownika (K_U26)

U2: Potrafi uzasadnić zastosowanie działań marketingowych w jednostkach świadczących usługi zdrowotne (K_U26)

U3: Rozróżnia rodzaje i przyczyny konfliktów oraz wybiera skuteczne metody ich rozwiązywania (K_U26)

U4: Potrafi podać style i opisać techniki negocjacji (K_U26)

U5: Potrafi dobrać style kierowania i zachowań do specyfiki działalności oraz warunków organizacji (K_U26)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Prezentuje własne poglądy związane z tematyką zarządzania i marketingu usług zdrowotnych korzystając z różnych źródeł i informacji (K_K01)

K2: Zajmuje podparte argumentacją stanowisko na tematy problemowe wykorzystując wiedzę ekspertów (K_K01)

K3: Pogłębia wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania i marketingu w sektorze usług zdrowotnych korzystając z wiedzy innych (K_K01)


Metody dydaktyczne:

Wykłady:

• wykład informacyjny

• wykład konwersatoryjny

Seminaria:

• dyskusja dydaktyczna

• analiza przypadków

• metody symulacyjne (studium przypadku; sytuacje symulowane)

• metody eksponujące: film, pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- seminaryjna
- studium przypadku
- sytuacyjna

Skrócony opis:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi oraz aspektami praktycznymi z zakresu zarządzania i marketingu.

Pełny opis:

Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych funkcji marketingu, podziału rynku usług zdrowotnych, podstawowej wiedzy na temat funkcji menedżerskich, umiejętności i ról kierowniczych. Zajęcia mają też zapoznać studentów ze skutecznymi metodami motywowania pracowników oraz z podstawowymi strukturami organizacyjnymi.

Seminaria poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu marketingu-mix oraz podstawowych stylów kierowania. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z przyczynami i rodzajami konfliktów występujących w organizacjach, a także ze stylami i technikami negocjacyjnymi.

Literatura:

Literatura obowiązująca:

• Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 2012.

• Dobska M., Rogoziński K., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wydawnictwo PWN, 2008.

Literatura uzupełniająca:

• Nowatorska-Romaniak B., Marketing usług zdrowotnych, Wydawnictwo Wolters Kluwer, 2013.

• Rudawska I., Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.

Metody i kryteria oceniania:

1. Kolokwium pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru obejmujące treści wykładów (zal > 60%) – W1-W5, U1-U2.

2. Zaliczenie końcowe pisemne obejmujące treści ćwiczeń w formie testu wielokrotnego wyboru (0-25 punktów > 60%) zgodnie z ustaloną punktacją– W6-W8, U3- U5-U6.

Na ocenę końcowa ćwiczeń składają się punkty uzyskane z: testu i oceny ciągłej wg następującej skali:

Na ocenę 5,0: 100-98%

Na ocenę 4,5: 97-89%

Na ocenę 4,0: 88-80%

Na ocenę 3,5: 79-71%

Na ocenę 3,0: 70-60%

1. Ocena 2,0: poniżej 60%

2.

3. Ocena ciągła na zajęciach obejmuje: bieżące przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji, aktywność i analizy przypadków - przedłużona obserwacja (ilość punktów uzależniona od ilości spotkań): W1-W8, U2, U3, U5, K1-K3.

• Metody weryfikacji:

• Kolokwium końcowe wykładów – W1-W5, U1-U2.

• Zaliczenie końcowe pisemne ćwiczeń – W6-W8, U3- U5-U6.

• Aktywność –K1-K3.

Ocena uczestnictwa (bieżące przygotowanie do zajęć), rozwiązywanie zadań problemowych podanych przez nauczyciela przedmiotu – W1-W8, U2, U3, U5, K1-K3.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: Żaneta Skinder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)