Zarządzanie i marketing w fizjoterapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F2-ZiMwF-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie i marketing w fizjoterapii |
Jednostka: | Katedra Nauk Społecznych i Medycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Zarządzanie i marketing w fizjoterapii powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu przedsiębiorczości na poziomie szkoły średniej, a także elementarną wiedzę z matematyki. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 10 godzin - udział w ćwiczeniach: 10 godzin - przeprowadzenie zaliczenia wykładu + zaliczenia ćwiczeń: 1 + 1 = 2 godziny Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 22 godzin, co odpowiada 0,88 pkt. ECTS. 2.Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 10 godzin - udział w ćwiczeniach: 10 godzin - przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin - czytanie wskazanej literatury: 15 godzin - przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny Łączny nakład pracy studenta wynosi 76 godziny, co odpowiada 2,53 pkt. ECTS. 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie dotyczy 4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 34 + 2 = 36 godziny (1,44 pkt. ECTS). 5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: - udział w ćwiczeniach: 10 godzin - udział w wykładach: 10 godzin Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 pkt. ECTS. 6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Objaśnia podstawowe pojęcia i definicje marketingu oraz zasady koncepcji marketingowej (K_W24) W2: Opisuje rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia oraz dokonuje analizy otoczenia jednostek opieki medycznej (K_W22) W3: Rozpoznaje rodzaje kierowników, typy zachowań kierowniczych, role oraz umiejętności kierownicze (K_W24) W4: Wymienia narzędzia materialne i niematerialne motywowania pracowników (K_W24) W5: Wymienia rodzaje i typy struktur organizacyjnych jednostek świadczących usługi zdrowotne (K_W22) W6: Wymienia i opisuje elementy narzędzi marketingu-mix (K_W24) W7: Rozpoznaje podstawowe style kierowania (K_W24) W8: Klasyfikuje style negocjacji i techniki negocjowania (K_W24) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi wybrać odpowiednie metody i narzędzia motywowania w zależności od indywidualnych potrzeb pracownika (K_U26) U2: Potrafi uzasadnić zastosowanie działań marketingowych w jednostkach świadczących usługi zdrowotne (K_U26) U3: Rozróżnia rodzaje i przyczyny konfliktów oraz wybiera skuteczne metody ich rozwiązywania (K_U26) U4: Potrafi podać style i opisać techniki negocjacji (K_U26) U5: Potrafi dobrać style kierowania i zachowań do specyfiki działalności oraz warunków organizacji (K_U26) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Prezentuje własne poglądy związane z tematyką zarządzania i marketingu usług zdrowotnych korzystając z różnych źródeł i informacji (K_K01) K2: Zajmuje podparte argumentacją stanowisko na tematy problemowe wykorzystując wiedzę ekspertów (K_K01) K3: Pogłębia wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania i marketingu w sektorze usług zdrowotnych korzystając z wiedzy innych (K_K01) |
Metody dydaktyczne: | Wykłady: • wykład informacyjny • wykład konwersatoryjny Seminaria: • dyskusja dydaktyczna • analiza przypadków • metody symulacyjne (studium przypadku; sytuacje symulowane) • metody eksponujące: film, pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi oraz aspektami praktycznymi z zakresu zarządzania i marketingu. |
Pełny opis: |
Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych funkcji marketingu, podziału rynku usług zdrowotnych, podstawowej wiedzy na temat funkcji menedżerskich, umiejętności i ról kierowniczych. Zajęcia mają też zapoznać studentów ze skutecznymi metodami motywowania pracowników oraz z podstawowymi strukturami organizacyjnymi. Seminaria poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu marketingu-mix oraz podstawowych stylów kierowania. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z przyczynami i rodzajami konfliktów występujących w organizacjach, a także ze stylami i technikami negocjacyjnymi. |
Literatura: |
Literatura obowiązująca: • Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 2012. • Dobska M., Rogoziński K., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wydawnictwo PWN, 2008. Literatura uzupełniająca: • Nowatorska-Romaniak B., Marketing usług zdrowotnych, Wydawnictwo Wolters Kluwer, 2013. • Rudawska I., Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Kolokwium pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru obejmujące treści wykładów (zal > 60%) – W1-W5, U1-U2. 2. Zaliczenie końcowe pisemne obejmujące treści ćwiczeń w formie testu wielokrotnego wyboru (0-25 punktów > 60%) zgodnie z ustaloną punktacją– W6-W8, U3- U5-U6. Na ocenę końcowa ćwiczeń składają się punkty uzyskane z: testu i oceny ciągłej wg następującej skali: Na ocenę 5,0: 100-98% Na ocenę 4,5: 97-89% Na ocenę 4,0: 88-80% Na ocenę 3,5: 79-71% Na ocenę 3,0: 70-60% 1. Ocena 2,0: poniżej 60% 2. 3. Ocena ciągła na zajęciach obejmuje: bieżące przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji, aktywność i analizy przypadków - przedłużona obserwacja (ilość punktów uzależniona od ilości spotkań): W1-W8, U2, U3, U5, K1-K3. • Metody weryfikacji: • Kolokwium końcowe wykładów – W1-W5, U1-U2. • Zaliczenie końcowe pisemne ćwiczeń – W6-W8, U3- U5-U6. • Aktywność –K1-K3. Ocena uczestnictwa (bieżące przygotowanie do zajęć), rozwiązywanie zadań problemowych podanych przez nauczyciela przedmiotu – W1-W8, U2, U3, U5, K1-K3. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Zielińska-Więczkowska | |
Prowadzący grup: | Żaneta Skinder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.