Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-P1-Sm1-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Katedra Nauk Społecznych i Medycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Posiadanie licencjatu z pielęgniarstwa. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 40 |
Efekty uczenia się - wiedza: | W zakresie wiedzy student zna i rozumie: A.W12 - zasady funkcjonowania organizacji i budowania struktur A.W20 - uwarunkowania rozwoju zawodowego pielęgniarek A.W29 - różnice kulturowe i religijne w postrzeganiu człowieka i w komunikacji międzykulturowej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | W zakresie umiejętności student potrafi: A.U20 - uwzględniać uwarunkowania religijne i kulturowe potrzeb pacjentów w opiece zdrowotnej C.U2 - zaplanować badanie naukowe i omówić jego cel oraz spodziewane wyniki C.U3 - przeprowadzić badanie naukowe, zaprezentować i zinterpretować jego wyniki oraz odnieść je do aktualnego stanu wiedzy C.U6 - korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia pielęgniarskie |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: K.1. - dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych K.2. - formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Metody dydaktyczne: | Indywidualna kontrola postępów w zakresie hermeneutyki i heurystyki. |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - seminaryjna |
Skrócony opis: |
Seminarium magisterskie poświęcone dziejom pielęgniarstwa w Europie na ziemach polskich w XIX i XX w. |
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie poświęcone dziejom pielęgniarstwa w Europie na ziemach polskich w XIX i XX w., w szczególności w zakresie: -szkolnictwa pielęgniarskiego - etyki zawodowej - ewolucji standardów praktyki zawodowej - pozycji społeczno-zawodowej personelu pielęgniarskiego |
Literatura: |
Drozdowski Z., Topolski J., Wrzosek W., Swoistość poznania historycznego, Poznań 1990. Handelsman M., Historyka. Zasady metodologii i teorii poznania historycznego, Zamość 1921 i nn. Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1985. Topolski J., Wolność i przymus w tworzeniu historii, Warszawa 1990. Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 2009 |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza postępu w pisaniu pracy magisterskiej - umiejętności zbierania i interpretacji materiału, wykonywania przypisów i bibliografii, budowania logicznej narracji przy użyciu poprawnej polszczyzny. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.