Nauki w zakresie opieki specjalistycznej:Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-PO3-S-2-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.6
|
Nazwa przedmiotu: | Nauki w zakresie opieki specjalistycznej:Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Katedra Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien znać zagadnienia z przedmiotu metodologia badań naukowych w położnictwie, EBN, filozofii i etyki zawodu położnej. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w seminarium: 30 h - udział w konsultacjach: 30 h |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Definiuje przedmiot, cel, obszar badań oraz paradygmaty pielęgniarstwa (C.W24.) W2: Charakteryzuje etapy postępowania badawczego (C.W25.). W3: Zna zasady formułowania celu badań, problemów i hipotez badawczych (C.W26.). W4: Opisuje metody i techniki badań ( C.W27.). W5: Określa zasady interpretowania danych empirycznych i wnioskowania (C.W28.). W6. Konstruuje projekt badawczy w ramach badań jakościowych (C.W29.). W7: Zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej(C.W30.). W8: Określa istotę etyki w badaniach naukowych (C.W31.). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Planuje i wykonuje proste badania naukowe, konstruuje narzędzia badawcze (C.U27). U2: Korzysta z baz danych, w tym internetowych i wyszukuje potrzebne informacje do badań naukowych (C.U28). U3: Uczestniczy w realizacji projektu badawczego oraz opracowuje i realizuje własny projekt badawczy w ramach badań o charakterze jakościowym (C.U29). U4: Postępuje zgodnie z zasadami etyki badań naukowych i ochrony własności intelektualnej(C.U30). U5: Opracowuje własny projekt badawczy w ramach badań jakościowych (C.U31). U6: Dobiera odpowiedni test statystyczny do badań w położnictwie, oraz przeprowadza podstawowe analizy i interpretuje ich wyniki (C.U32). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Szanuje godność i autonomię osób powierzonych opiece oraz okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych (D.K1.) K2: Systematycznie aktualizuje wiedzę zawodową i kształtuje swoje umiejętności dążąc do profesjonalizmu (D.K2.) K3: Przestrzega wartości i powinności i moralnych w opiece nad ciężarną, rodzącą, położnicą i jej dzieckiem oraz kobietą zagrożoną chorobą i chorą ginekologicznie (D.K3.) K4: Przestrzega praw pacjenta (D.K5.) K5: Zachowuje tajemnicę zawodową (D.K7) K6: Współdziała w zespole interdyscyplinarnym w rozwiązywaniu dylematów etycznych z zachowaniem zasad kodeksu etyki zawodowej (D.K8.) |
Metody dydaktyczne: | Metoda obserwacji Studium przypadku Wykład problemowy Projektowanie i analiza badań naukowych |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład problemowy |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - obserwacji |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Seminarium ma na celu przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Seminaria mają na celu przygotowanie studenta i przeprowadzenie przez etapy badania naukowego w położnictwie. Ponadto zapoznanie studentów ze źródłami informacji naukowej oraz czasopismami naukowymi położniczymi i pielęgniarskimi, które są potrzebne do realizacji pracy. Niezbędna wiedza posłuży do napisania pracy dyplomowej oraz opublikowania badań w czasopismach naukowych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa/podstawowa: 1. Lenartowicz H., Kózka M.: Metodologia badań naukowych w pielęgniarstwie. Wyd. PZWL, Warszawa 2010 2. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza ”Impuls”, Kraków 2007 Literatura uzupełniająca 3. Stodolak A.: Metodologia badań w pielęgniarstwie. Skrypt dla studentów II stopnia kierunku pielęgniarstwo. Wyd. Wyższa Szkoła Medyczna w Legnicy, Legnica 2011. 4. Poznańska S.: Przewodnik etyczny w pielęgniarskich badaniach naukowych. Wyd. OVO, Warszawa 1998 5. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 sierpnia 2018 roku w sprawie standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej. 6. Najnowsze artykuły naukowe z polskiej i zagranicznej medycznej bazy naukowej związane z aktualnie realizowanymi tematami (nauczyciel przekazuje na platformę Microsoft Teams). |
Metody i kryteria oceniania: |
Raport z opracowanego materiału- W1-W8 , U1-U6 Przedłużona obserwacja: K1-K6. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dombrowska-Pali, Grażyna Gebuza, Marzena Kaźmierczak, Estera Mieczkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Gebuza, Małgorzata Gierszewska, Marzena Kaźmierczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.