Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Dydaktyka medyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-R1-DyMed-N1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka medyczna
Jednostka: Katedra Nauk Społecznych i Medycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu-uczeniu się przedmiotów medycznych. Swym zasięgiem obejmuje nauki pedagogiczne i nauki o zdrowiu/ nauki medyczne.

Pełny opis:

Obejmuje zakres tematyczny wykładów.

1. Przedmiot i zakres dydaktyki jako subdyscypliny pedagogicznej

2. Dydaktyka medyczna i jej podstawowe pojęcia

3. Tradycyjne i nowoczesne podejście do kształcenia medycznego

4. Treści kształcenia medycznego, struktura, teorie oraz kryteria ich doboru

5. Cele kształcenia medycznego, taksonomia

i operacjonalizacja

6. Metody i formy organizacyjne kształcenia, zasady kształcenia oraz środki dydaktyczne

7. Sztuka nowoczesnego nauczania- uczenia się

8. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia medycznego

9. Kształcenie ustawiczne w naukach medycznych - ważnym wyzwaniem Unii Europejskiej dla współczesnego człowieka.

Literatura:

Podstawowa:

Bereźnicki F. Podstawy dydaktyki. Oficyna wyd. „Impuls”, Kraków 2011.

Uzupełniająca:

Żegnałek K. Dydaktyka ogólna - wybrane zagadnienia. Wyd. WSP TWP, Warszawa 2005.

Petty G. Nowoczesne nauczanie (bestseller). GWP, Gdańsk 2016.

Rozmus A.(red.). Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Wydawnictwo „JAK”, Kraków 2010.

Spitzer M. Jak uczy się nasz mózg. PWN, Warszawa 2016.

Woynarowska B. Edukacja zdrowotna – podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Wasyluk J. Podręcznik dydaktyki medycznej. CMKP, Warszawa 1998.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)