Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Nowoczesne metody fizykalne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-f1-NMF-N2L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowoczesne metody fizykalne
Jednostka: Katedra i Zakład Laseroterapii i Fizjoterapii
Grupy: Przedmioty do wyboru WnoZ
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Nowoczesne Metody Fizykalne powinien posiadać wiedzę z zakresu: fizykoterapii i fizjologii.

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w wykładach - 5 godzin

- udział w ćwiczeniach - 10 godzin

- konsultacje z nauczycielem akademickim – 2 godziny

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 17 godzin, co odpowiada 0,7 pkt ECTS

2. Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach - 5 godzin

- udział w ćwiczeniach - 10 godzin

- konsultacje z nauczycielem akademickim – 2 godziny;

- Przygotowanie prezentacji multimedialnej – 15 godzin;

- Czytanie literatury – 18 godzin

Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:

- przygotowanie prezentacji multimedialnej – 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS

4. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:

- udział w ćwiczeniach - 10 godzin, co odpowiada 0,4 pkt. ECTS

Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:

nie dotyczy

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Opisuje nowoczesne technologie z zakresu fizykoterapii i kinezyterapii (K_W17)

W2: Charakteryzuje nowoczesne metody fizykalne (K_W26)

W3: Wymienia wskazania, przeciwwskazania, skutki uboczne i zasady BHP przy stosowaniu różnych zabiegów fizykalnych (K_W31)

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Analizuje wyniki różnych badań aparaturowych dla doboru środków fizjoterapii oraz kontroli wyników (K_U04)

U2: Tworzy program postępowania fizjoterapeutycznego wykorzystując nowoczesne technologie z zakresu kinezyterapii, fizykoterapii, masażu leczniczego i elementów terapii manualnej (K_U16)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: rozumie potrzebę zdobywania wiedzy na temat nowych metod fizjoterapii (K_K01)

K2: Wie, kiedy zwrócić się do ekspertów, mając na względzie świadomość własnych ograniczeń (K_K03)

Metody dydaktyczne:

• wykład informacyjny

• dyskusja dydaktyczna

• analiza przypadków

• prezentacje multimedialne


Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają nowoczesne metody fizykalne

Pełny opis:

Wykład

Tematyka wykładu obejmuje charakterystykę nowoczesnych metod fizykalnych takich jak: fala uderzeniowa, terapia wibroakustyczna, różne formy pola elektromagnetycznego wielkiej i małej częstotliwości.

Ćwiczenia

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z metodami diagnostycznymi stosowanymi w fizjoterapii. Studenci prezentują opracowania własne (prezentacje multimedialne) na temat nowoczesnych metod fizykalnych stosowanych w badaniach naukowych (krajowych i zagranicznych).

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Fizjoterapia z elementami klinicznymi: T.1-2 / Anna Straburzyńska-Lupa, Gerard Straburzyński. Warszawa: 2008

Literatura uzupełniająca

1. Fizykoterapia. Aspekty kliniczne i biofizyczne, A. Ward, V. Robertson, J. Low, A. Reed, wyd. I polskie, red. M. Łukowicz, Wyd. Elsevier Urban & Partner, 2009

Metody i kryteria oceniania:

Ocena prezentacji multimedialnej na temat zadany przez nauczyciela prowadzącego (0-10 pkt; >60%): W1-W3, U1 – U2,

Punkty za przygotowanie prezentacji przyznawane są w następujący sposób: estetyka (0-2 pkt); wartość merytoryczna (0-5 pkt); sposób prezentowania (0-3 pkt)

Przedłużona obserwacja (0-10 pkt; >50%): K1 – K2

Ocena końcowa z przedmiotu to ocena z prezentacji multimedialnej i zaliczenia z zakresu kompetencji społecznych.

Uzyskane punkty przelicza się na stopnie według następującej skali:

20 punktów - bardzo dobry;

19 punktów - dobry plus;

17-18 punktów - dobry;

15-16 punktów - dostateczny plus;

13-14 punktów - dostateczny;

0-12 punktów - niedostateczny.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)