Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Badania naukowe w pielęgniarstwie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1855-P3-BWP-S1
Kod Erasmus / ISCED: 12.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0913) Pielęgniarstwo i opieka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Badania naukowe w pielęgniarstwie
Jednostka: Katedra Podstaw Umiejętności Klinicznych i Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 1.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

A student starting the course: Research in nursing should have basic general knowledge in the areas of mathematics, statistics and computer science (at the level of secondary school). The aim of teaching the course: Research in nursing is to acquaint students with basic assumptions of research as well as with the research process. The student is prepared to conduct own research in the field of medical sciences.



Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Student's total workload

- attendance at lectures: 10 hours

- attendance at practical classes: 15 hours

- self-study: 5 hours

In total: 1, ECTS

Time devoted to a student's individual work:

- preparation of an assignment as part of self-study 10 hours

- preparation of a project 10 hours

- preparation for obtaining a coursework grade: 10 hours

In total: 1, ECTS

The total workload of a student = 60 hours (2 ECTS)

Teaching takes place remotely - using BigBlueButton videoconference system. It is fully remote - synchronous in min. 50% of the duration of every class.


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: defines the subject, purpose, area of research and nursing paradigms (K_C.W33)

W2: characterises the stages of research procedure (K_C.W34)

W3: describes research methods and techniques (K_C.W35)

W4: knows the principles of empirical data interpretation and inference (K_C.W36)

W5: designs a research project as part of qualitative research (K_C.W37)

W7: knows basic copyright and intellectual property protection regulations (K_C.W38)

W8: defines the nature of ethics in research (K_C.W39)


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: participates in the execution of a research project (K_C.U54)

U2: critically analyses published research findings (K_C.U55)

U3: uses research findings to provide patients with high-quality care (K_C.U56)

U4: participates in vocational training for students (K_C.U57)

U5: designs and executes own research project as part of

qualitative research (K_C.U58)

U6: analyses and develops research reports (e.g. scientific papers) (K_C.U59)

U7: acts in compliance with the principles of research ethics and intellectual property protection (K_C.U60)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: systematically improves professional knowledge and develops skills,

striving for professionalism (K_D.K02)

K2: observes values, obligations and moral prowess in care (K_D.K03)


Metody dydaktyczne:

- seminar

- work in groups,

- Project method



Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- projektu
- referatu

Skrócony opis:

The aim of teaching the course: Research in nursing is to acquaint students with basic assumptions of research as well as with the research process. The student is prepared to conduct own research in the field of medical sciences.

Pełny opis:

Lecture 1: Bioethics. Medical databases.

Lecture 2: Research types.

Practical class 1

Formulation and justification of a research problem. Design of a research plan.

Variables as empirical qualities in research methodology.

Statistical aspects of conducting research.

Practical class 2

Research tools. Self-designed survey questionnaire - work in groups. Design of own research project.

Practical class 3

Copyrights. Presentation of a proprietary research project and its assessment.

Literatura:

1. Lenartowicz H., Kózka M., Metodologia badań w pielęgniarstwie (Research methodology in nursing), Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2011.

2. Radomski D., Grzanka A., Metodologia badań w medycynie (Research methodology in medicine), Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań, 2011.

Metody i kryteria oceniania:

The course ends with a coursework grade.

Requirements for achieving a pass:

Designing own research project and presenting it in the final practical classes.

Very good: the student has learnt the entire material, presents the knowledge in a logical and structured way, knows practical applications.

Good plus: the student has learnt the entire material, presents the knowledge in a coherent and logical way

Good: the student has learnt most of the material, presents the knowledge in a logical way, guided by the academic teacher, he/she is able to formulate accurate conclusions.

Satisfactory plus: the student has learnt the minimum of the course curriculum, knows basic concepts and understands the questions asked, presents the knowledge in a logical way.

Satisfactory: the student has learnt the minimum of the course curriculum, knows basic concepts and understands the questions asked, presents the knowledge in an incoherent way, is unable to apply it in practice.

Fail: the student has not learnt the minimum of the course curriculum, does not know basic concepts and does not understand the questions asked.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Samokształcenie, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksander Goch
Prowadzący grup: Magdalena Tarkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Samokształcenie, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej W. Socha
Prowadzący grup: Maciej W. Socha
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Samokształcenie, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Andruszkiewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Betke
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)