Branding – badania, strategia, wdrożenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2051-DZ-S2-1-BR-BBS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0318) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi
|
Nazwa przedmiotu: | Branding – badania, strategia, wdrożenia |
Jednostka: | Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych (2009-2019) |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.dziennikarstwo.umk.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | 3 ECTS 1 - godziny kontaktowe 2 - 2 punkty za pracę własną studenta, którą student wykonuje przygotowując się do zajęć i w trakcie zajęć w wymiarze 30 godzin, jeśli praca własna wymaga więcej niż 30 godzin przygotowań (np. ze względu na formy dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach) |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W06, K_W15 - Student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu procesu brandingu i badania marek - S2A_W03, S2A_W05 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02, K_U15 - Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie tworzenia strategii marek i zarządzania ich tożsamością. Student posiada specjalistyczną umiejętność prowadzenia badań nad markami i projektowania strategii marek. - S2A_U02 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K03, K_K04, K_K07, K_K08 - Student jest przygotowany do pracy w zespole zarządzającym wdrożeniem strategii marki i zarządzaniem procesem zmiany w organizacji - S2A_K02, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K07. |
Metody dydaktyczne: | case studies, dyskusja, prezentacje multimedialne, projekty, e-lerning |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji. |
Pełny opis: |
1. Zajęcia wprowadzające 2-3. Badania i strategia marki 4-8. Zajęcia warsztatowe 9-10. Prezentacja projektów/Podsumowanie kursu |
Literatura: |
Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books. Babbie Earl. 2003. Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN. Blanchard Olivier. 2011. Social Media ROI: Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization. New York: Que. Croft Robin. 2013. Blessed are the geeks: An ethnographic study of consumer networks in social media, 2006–2012. „Journal of Marketing Management”, vol. 29, Nos. 5–6, 545–561. Doskonalenie strategii. 2006. "Harvard Business Review". Falkowski Andrzej. 2011. Psychologia poznawcza, marketing i prawo... w: J. Brzeziński (red.). Metodologia badań społecznych. Poznań: Zysk i S-ka, s. 115-174. Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics. Kozinets Robert. 2012. Netnografia. Warszawa: PWN. Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS. Sedno zmian. 2008. "Harvard Business Review". Sprawna i efektywna organizacja. 2007. "Harvard Business Review". |
Efekty uczenia się: |
Student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu procesu brandingu i badania marek. Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie tworzenia strategii marek i zarządzania ich tożsamością. Student posiada specjalistyczną umiejętność prowadzenia badań nad markami i projektowania strategii marek. Student jest przygotowany do pracy w zespole zarządzającym wdrożeniem strategii marki i zarządzaniem procesem zmiany w organizacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady gry 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam jedną nieobecności. Drugą nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu! 2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani. 3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów. 4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami. 5. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl). Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki: 1. Praca na zajęciach (10 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, praca nad projektem. 2. Projekt (20 punktów): przygotowanie badań i strategii marki medialnej. Punktacja: Do 50% – 2 Od 51% – 3 Od 61% – 3,5 Od 71% – 4 Od 81% – 4,5 Od 91% – 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.