Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Branding – badania, strategia, wdrożenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2051-DZ-S2-1-BR-BBS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0318) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Branding – badania, strategia, wdrożenia
Jednostka: Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych (2009-2019)
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.dziennikarstwo.umk.pl
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Całkowity nakład pracy studenta:

3 ECTS

1 - godziny kontaktowe

2 - 2 punkty za pracę własną studenta, którą student wykonuje przygotowując się do zajęć i w trakcie zajęć w wymiarze 30 godzin, jeśli praca własna wymaga więcej niż 30 godzin przygotowań (np. ze względu na formy dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach)

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W06, K_W15 - Student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu procesu brandingu i badania marek - S2A_W03, S2A_W05

Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U02, K_U15 - Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie tworzenia strategii marek i zarządzania ich tożsamością. Student posiada specjalistyczną umiejętność prowadzenia badań nad markami i projektowania strategii marek. - S2A_U02


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K03, K_K04, K_K07, K_K08 - Student jest przygotowany do pracy w zespole zarządzającym wdrożeniem strategii marki i zarządzaniem procesem zmiany w organizacji - S2A_K02, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K07.

Metody dydaktyczne:

case studies, dyskusja, prezentacje multimedialne, projekty, e-lerning

Metody dydaktyczne podające:

- opis

Metody dydaktyczne poszukujące:

- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- studium przypadku

Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

2-3. Badania i strategia marki

4-8. Zajęcia warsztatowe

9-10. Prezentacja projektów/Podsumowanie kursu

Literatura:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Babbie Earl. 2003. Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN.

Blanchard Olivier. 2011. Social Media ROI: Managing and Measuring

Social Media Efforts in Your Organization. New York: Que.

Croft Robin. 2013. Blessed are the geeks: An ethnographic study of consumer networks in social media, 2006–2012. „Journal of Marketing Management”, vol. 29, Nos. 5–6, 545–561.

Doskonalenie strategii. 2006. "Harvard Business Review".

Falkowski Andrzej. 2011. Psychologia poznawcza, marketing i prawo... w: J. Brzeziński (red.). Metodologia badań społecznych. Poznań: Zysk i S-ka, s. 115-174.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Kozinets Robert. 2012. Netnografia. Warszawa: PWN.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Sedno zmian. 2008. "Harvard Business Review".

Sprawna i efektywna organizacja. 2007. "Harvard Business Review".

Efekty uczenia się:

Student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu procesu brandingu i badania marek. Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie tworzenia strategii marek i zarządzania ich tożsamością. Student posiada specjalistyczną umiejętność prowadzenia badań nad markami i projektowania strategii marek. Student jest przygotowany do pracy w zespole zarządzającym wdrożeniem strategii marki i zarządzaniem procesem zmiany w organizacji.

Metody i kryteria oceniania:

Zasady gry

1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam jedną nieobecności. Drugą nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu!

2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani.

3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów.

4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami.

5. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl).

Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki:

1. Praca na zajęciach (10 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, praca nad projektem.

2. Projekt (20 punktów): przygotowanie badań i strategii marki medialnej.

Punktacja:

Do 50% – 2

Od 51% – 3

Od 61% – 3,5

Od 71% – 4

Od 81% – 4,5

Od 91% – 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)