Etiquette and Good Manners in Contemporary World
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2051-KONJA-EGM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0229) Nauki humanistyczne (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Etiquette and Good Manners in Contemporary World |
Jednostka: | Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych (2009-2019) |
Grupy: |
Konwersatoria do wyboru w języku obcym dla kierunków WNoPiB - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu savoir-vivre'u, dobrych manier oraz norm współżycia społecznego. Bieżąca znajomość wydarzeń ze świata dyplomacji i biznesu (w wymiarze krajowym i międzynarodowym). |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 5 pkt. ECTS x 30 h = minimum 150 h całkowitego nakładu pracy studenta, w tym: 1. uczęszczanie i aktywny udział w zajęciach; 2. praca indywidualna studenta: przygotowanie i uzupełnianie notatek, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury; 3. przygotowanie do pisemnego zaliczenia końcowego. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Ma elementarną wiedzę o uczestnikach stosunków międzynarodowych (K_W08) W2. Zna, definiuje i znajduje zastosowanie dla reguł i zasad protokołu dyplomatycznego K_W19 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1. Wyszukuje, selekcjonuje, ocenia i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych (K_U02) U2. Przygotowuje, w oparciu o źródła pisane i elektroniczne, krótkie wypowiedzi ustne w języku obcym, dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania stosunków międzynarodowych (K_U05) U3. Przygotowuje, w oparciu o źródła pisane i elektroniczne, proste prace pisemne, w języku obcym, dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania stosunków międzynarodowych (K_U06) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1. Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01) K2. Angażuje się we współpracę i potrafi pracować w grupie przy realizacji wspólnych działań (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | 1. Prezentacje multimedialne. 2. Dyskusja. 3. Analiza materiałów źródłowych. 4. Interpretowanie zdjęć / krótkich filmów. 5. Praca w grupach / analiza przypadku. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie z genezą oraz regułami i zasadami protokołu dobrymi manierami oraz podstawowymi różnicami międzykulturowymi, które ułatwiają funkcjonowanie we współczesnym świecie. |
Pełny opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie z genezą oraz regułami i zasadami protokołu dobrymi manierami oraz podstawowymi różnicami międzykulturowymi, które ułatwiają funkcjonowanie we współczesnym świecie. Ponadto, ma ono służyć przybliżeniu zasad savoir-vivre'u w Polsce oraz innych krajach i kulturach. Dodatkowo ma za zadanie rozwijać umiejętności odpowiedniego przygotowania, znalezienia się, ubioru oraz zachowania podczas uroczystości zarówno o charakterze oficjalnym jak też nieoficjalnym. Konwersatorium ma również służyć zapoznaniu z istniejącymi różnicami międzykulturowymi i wynikającymi z tego trudnościami w negocjacjach i uzyskaniu konsensusu podczas prowadzonych rozmów. Podczas zajęć omówione zostaną również najczęściej popełniane błędy i faux pas oraz sposoby na ich uniknięcie. |
Literatura: |
1. Modrzyńska J., Protokoł dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre'u, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 2. Debrett’s New Guide to Etiquette and Modern Manners, various editions 3. Debrett’s A-Z of Modern Manners, various editions 4. Beyfus D., Modern Manners, Hamlyn, 1992 5. Rees N., Guide to Good Manners, Bloomsbury, 1992 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowymi kryteriami oceniania będą: 1. Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności na zajęciach bez konieczności przedstawiania usprawiedliwień). 2. Udział w dyskusji, przygotowanie i aktywność na zajęciach, możliwe tzw. "wejściówki" (ocenianie ciągłe, plusy za aktywność na zajęciach). 3. Pisemne zaliczenie (kolokwium). Nadprogramowe nieobecności (ponad 2 dopuszczalne) powinny być zaliczane na bieżąco na dyżurze. Pytania i sprawy indywidualne (w tym m.in. warunki indywidualnego zaliczenia w związku z przyznaną IOS czy przepisanie ocen) należy zgłaszać najpóźniej w przeciągu miesiąca od rozpoczęcia semestru. Punktacja (w zależności od wersji testu): 18-17 bdb 16-15 db+ 14-13 db 12-11 dst+ 10-9 dst 8-0 ndst lub 17-16 bdb 15-14 db+ 13-12 db 11-10 dst+ 9-8 dst 7-0 ndst |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.