Zastosowanie technologii informacyjnych w TiR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2200-ZTI-TIR-1-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0611) Computer use
|
Nazwa przedmiotu: | Zastosowanie technologii informacyjnych w TiR |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi (2012-2019) |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://edudrive.umk.pl/public.php?service=files&t=48e8bc05cad8a207a78617765a74e5d5 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy technik komputerowych i komunikacyjnych: obsługa systemu operacyjnego Windows, przeglądarki i wyszukiwarek internetowych, poczty elektronicznej, programów Microsoft Word, Excel, PowerPoint. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 30 godzin. 2. Praca indywidualna nad projektami: 20 godzin. 3. Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 5 godzin. Razem: 60 godzin (2 punkty ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | W01: Student zna technologie informacyjne niezbędne do przetwarzania danych, elektroniczne systemy obsługi klientów oraz bazy danych w zakresie turystyki i rekreacji (K_W10). W02: Student zna zasady własności intelektualnej materiałów udostępnianych w internecie (K_W06). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U01: Student tworzy strony internetowe i korzysta z internetowych narzędzi w marketingu turystycznym (K_U08). U02: Student wykorzystuje programy do zarządzania bazami danych i systemy rezerwacyjne w obsłudze ruchu turystycznego i zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym (K_U08). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K01: Student planuje i realizuje projekty tworzenia systemów informacji i zarządzania w turystyce: ustala priorytety, wyszukuje informacje, pokonuje trudności (K_K01, K_K03, K_K05). |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - laboratoryjna |
Skrócony opis: |
Wykorzystanie technologii informacyjnych w marketingu turystycznym (tworzenie stron internetowych, wykorzystanie internetowych kanałów sprzedaży i systemów informacji) i zarządzaniu obiektem i przedsiębiorstwem turystycznym (bazy danych i systemy zarządzania rezerwacjami). |
Pełny opis: |
Przypomnienie zaawansowanych funkcji programów pakieru Microsoft Office. Tworzenie stron internetowych: podstawy języków HTML i CSS, korzystanie z systemów zarządzania stronami internetowymi, wykorzystanie narzędzi Google rozszerzających treść strony, wykorzystanie grafiki rastrowej i wektorowej, wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji strony internetowych. Korzystanie z internetowych systemów informacji i dystrybucji usług turystycznych, internetowych portali rezerwacyjnych. Podstawy obsługi baz danych, Microsoft Access i języka SQL. Systemy rezerwacyjne i globalne systemy dystrybucji. |
Literatura: |
1. Pawlicz A., 2012, E-turystyka, PWN, Warszawa. 2. Pawlicz, A.,2016, Wybrane aspekty funkcjonowania OTA na polskim rynku hotelarskim, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 34, s. 155–165. 3. Krajewska-Smardz, A., Gruszka, I., Szalonka, K., 2016, Znaczenie koncepcji sharing economy na rynku turystycznym, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 33, s. 31–42. 4. Kiedrowicz G., 2009, Technologia informacyjna w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB, Radom. 5. Nalazek, M., 2010, Internetowe kanały dystrybucji usług na rynku turystycznym, Difin, Warszawa. 6. Kalecińska, J., 2013, Nowe technologie w branży turystycznej, ECORYS, Warszawa, http://ecorys.pl/zalaczniki/publikacje/75/ECORYS_nt_TURYSTYKA_lores.pdf 7. Łokińska M., 2013, Witryny internetowe. Kwalifikacja E.14.1. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk, WSiP, Warszawa. 8. Żarowska-Mazur A., Węglarz W., 2012, Office 2010. Praktyczny kurs, PWN, Warszawa. 9. Bielewska E., 2006, Systemy informacji geograficznej: teoria i zastosowania, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Warszawa. Internetowe kursy tworzenia stron internetowych, np.: https://www.w3schools.com/ http://www.kurshtml.edu.pl/ http://webmaster.helion.pl/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekty związane z tematyką zajęć i kolokwium zaliczeniowe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, oddanie wszystkich projektów i zaliczenie kolokwium. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.