Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Academic Skills

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-OG-EN-AS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo
Nazwa przedmiotu: Academic Skills
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym na WFiNS
Punkty ECTS i inne: 5.00
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Working knowledge of English.

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Students know basic academic vocabulary.

Students know basic rules of academic debate and principles of academic writing and speaking.

Students know basic analytical methods helpful in academic work (such as SWOT and analysis of competing hypotheses).

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Students can effectively communicate academic content – both orally and in writing.

Students are able to produce a range of written texts meeting basic academic standards (including references, bibliography and proper genre and vocabulary).

Students are able to use basic IT tools such as reference managers (Zotero, Citavi, Mendeley etc.), basic speech recognition tools, and mind maps.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Students effectively collaborate in groups, actively engage in group discussion and other teamwork.

Students know how to use tools for remote learning, such as teleconferencing, showing proper netiquette.

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) lecture with presentation

decision game

Oxford debate

oral presentation

discussion

interactive teamwork methods (world cafe, etc.)

analytical methods (Anaysis of Competing Hypotheses, SWOT etc).

feedback on written assignments

Metody dydaktyczne eksponujące:

- symulacyjna (gier symulacyjnych)

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- oxfordzka
- projektu
- referatu
- SWOT

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- gry i symulacje
- metody integracyjne
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of this course is to improve students’ English language skills in the academic environment. This will involve learning and practicing listening, writing and speaking skills, using a range of interactive methods. Students will also be offered practical training in using basic IT tools useful especially for social science students and academics (including speech recognition tools, online translation tools, tools for managing bibliography, references and organizing personal library etc).

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Lectures (1-10)

1. Course outline. Placement test and team work to assess students’ level of English

2. Main sociological concepts and terminology

3. Identifying sources and conducting bibliographic research

4. Academic databases and how to use them

5. Basic IT skills for social science students

6. Synthesizing and critically analysing information

7. Writing and listening skills: an introduction

8. Public speaking: basic principles

9. Effective oral communication and presentation skills

10. Discussion skills: introduction to Oxford debate

Seminars: topics (1-15)

1. Introduction and ice-breaking session. Course outline

2. Source critique and referencing

3. Information gathering in practice (Google operators); using academic databases (EBSCO, Google Scholar, Academia, Researchgate)

4. Basic IT skills for social science students: practical exercise in speech recognition tools, creation of mind maps and graphs, reference managers and paper organizers (Mendeley/Zotero)

5. Basic analytical methods (SWOT, brainstorming, mind maps etc)

6. Academic writing (practical exercises: academic abstract, bio, CV, application letter, research reports)

7. Public speaking: student presentations (2-3 classes) including video-recording

8. Discussion skills: a discussion game (Playdecide)

9. Oxford debate

10. Summary and wrap-up

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Burdziej
Prowadzący grup: Stanisław Burdziej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Burdziej
Prowadzący grup: Stanisław Burdziej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Burdziej
Prowadzący grup: Stanisław Burdziej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.