Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Introduction to Buddhism in the Modern World

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-OG-EN-BWŚ Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo
Nazwa przedmiotu: Introduction to Buddhism in the Modern World
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie
Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym na WFiNS
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

This course aims to provide basic information about buddhism, its history, development of traditions, and schools. It explains its global expansion and discusses the influence of dharma in contemporary science and art. What is more, it deliberates on contemporary phenomena related to Buddhas' teachings, such as “socially engaged buddhism” and “buddhist modernism”.

Pełny opis:

Subjects presented and discussed during this seminar will refer to:

- history of Buddhism

- introduction to dharma

- migration of buddhism to western world

- modernization of Buddhism

- buddhism and science

- concept of socially engaged Buddhism

- buddhist practices in the West

- buddhism in Poland

Literatura:

Baumann Martin, 2001, Global Buddhism: Developmental Periods,

Regional Histories, and a New Analytical Perspective, [in:] Journal of Global Buddhism 2, pp. 1-43.

Coleman James William, 2002, The New Buddhism: The Western Transformation of an Ancient Tradition, Oxford University Press

McMahan David, 2008, The making of Buddhist modernism, Oxford University Press.

Powers John, 1995, Introduction to Tibetan Buddhism, Snow Lion Publication.

Prebish Charles, 2002, Studying the Spread and Histories of Buddhism in the West, [in:] Westward Dharma – Buddhism Beyond Asia, Prebish Charles, Baumann Martin (edit.) Berkeley, University of California Press.

Wallece Alan, 2002, The Spectrum of Buddhist Practice in the West, [in:] Westward Dharma – Buddhism Beyond Asia, Premish Charles, Baumann Martin (edit.) Berkeley, University of California Press, pp. 34-50.

Metody i kryteria oceniania:

The final grade will depend on: the activity of the student during seminars, his/hers knowledge of literature (50%) and oral presentation with the use of PowerPoint (50%) [which will be graded with the use of standard scale (2-5)].

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Malwina Krajewska
Prowadzący grup: Malwina Krajewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Malwina Krajewska
Prowadzący grup: Malwina Krajewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Malwina Krajewska
Prowadzący grup: Malwina Krajewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.