Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

From Science to Business: how to transfer knowledge and technology from academia to economy?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-OG-EN-FSB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: From Science to Business: how to transfer knowledge and technology from academia to economy?
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie
Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym na WFiNS
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with teacher:


- participation in discussion seminar: 20 hrs

- consultations: 10 hrs


Self-study hours:


- preparation for discussion seminars - 20 hrs

- writing essays/ papers/ projects- 40 hrs

- reading literature- 30 hrs


Altogether: 120 hrs (4 ECTS)



Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student has basic knowledge of mechanisms of knowledge and technology transfer, technology assessment and innovation management.

W2: Student is familiar with basic concepts and literature in the area of foresight studies.


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student is able to participate in R&D activities aimed at technology transfer.

U2: Student can analyse and present chances and opportunities for R&D business developments.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student understands the significance of group work and interdisciplinary thinking

K2: Student understands the need for analysing long-term consequences of technology development.


Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- projektu
- referatu
- seminaryjna
- studium przypadku

Skrócony opis:

Where do new technologies originate? Who are the inventors of the Internet, the smartphone, and solar panels? What lessons can we learn from the rapid development of Covid-19 vaccines? And why is there still no cure for cancer?

These are some of the questions addressed in this course. The title may seem provocative, but as we will explore, the path from science to business is not always the most effective way to invent new technologies. Many technologies are created outside of academia. Technological development requires effective mechanisms for science and business to work together.

Pełny opis:

The course aims to introduce students from all disciplines to the field of effective innovation management, with a special focus on knowledge and technology transfer. It is interactive and project-based, using real case studies and examples from Polish and international research and development practice.

The course consists of five modules, each lasting four hours. Each module combines expository teaching methods with interactive discussions. The course integrates lecture-style teaching with group work.

Modules:

1. Introduction into the topic: key concepts in science-business relationships (technology transfer, innovation management, commercialization). What are the start-ups, spin-offs etc? Presentation of the nature of the course, expected workload and results.

2. Key frameworks for ‘Science to Business’: between scientific freedom and state-driven research (Responsible Research and Innovation, Open Science, Sustainability Development Goals, Innovation Systems, Social Impact Assessment)

3. Sustainable Transition Management

4. How to plan technological development? Strategic foresight and technology assessment

5. Group projects presentations

The core of the course is the preparation of projects by groups of 4-5 students. The projects should contain a clear plan for transforming a technological invention into a business case. Consultation on the students' work will be an important part of each meeting. The projects will be presented during the final module (outline has to be consulted with the lecturer at the last meeting before the final one)

Literatura:

Barrow, C.J. (2000) Social Impact Assessment: An Introduction, London, Arnold.

Brown, A. (2005) IS evaluation in practice, The Electronic Journal of Information Systems Evaluation (EJISE), vol. 8, no. 3, pp 169-178.

Cabinet Office (2005) Transformation Government - Enabled by Technology, London, The Stationery Office.

de Vries, M., & Mottier, I. (2006). International handbook of technology education: Reviewing the past twenty years (Vol. 1), Sense Publishers.

European Parliamentary Technology Assessment, What is Technology Assessment? online: http://www.eptanetwork.org/ EPTA/ what.php

Grunwald, A. (2018). Technology assessment in practice and theory, Routledge.

Klüver, L. et al. (2015). Policy-Oriented Technology Assessment Across Europe. Springer Nature.

Rip, A., et al. (1995). Managing technology in society. London: Pinter Publishers.

Technology Assessment and Policy Areas of Great Transitions, online: http://www.pacitaproject.eu/wp-content/uploads/2014/11/Conference-Book.pdf

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

-group project (50%): W1, W2, U1, U2, K1, K2

- activity during class discussions (50%): W2, U2, K1

Assessment criteria:

fail- (0-50%)

satisfactory- (51%-60%)

satisfactory plus- (61%-70%)

good - (71%-80%)

good plus- (81%-90%)

very good- (91%-100%)

The course will be evaluated using an online survey on Teams platform after its completion.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Stankiewicz
Prowadzący grup: Piotr Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Stankiewicz
Prowadzący grup: Piotr Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Stankiewicz
Prowadzący grup: Piotr Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)