Autoprezentacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-AI-AP-32-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0310) Nauki społeczne i psychologiczne
|
Nazwa przedmiotu: | Autoprezentacja |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Architektura informacji III rok s1 - sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w ćwiczeniach – 15 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): np. - przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, przygotowanie do realizowania ćwiczeń, odgrywania scenek i prezentacji zaliczeniowej oraz opcjonalnie kolokwium) – 15 godz. Łącznie: 30 godz. (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student ma podstawową wiedzę na temat autoprezentacji, rozumianej jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd – K_W14 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi wykorzystać wiedzę na temat autoprezentacji do świadomego budowania swojego wizerunku w środowisku zawodowym i społecznym – K_U14 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student potrafi świadomie funkcjonować w środowisku zawodowym i prywatnym – K_K0 |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna eksponująca: - pokaz Metoda dydaktyczna podająca: - opis Metoda dydaktyczna poszukująca: - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. |
Pełny opis: |
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Stąd omówiona zostanie istota, style i elementy autoprezentacji, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna oraz wygląd zewnętrzny. Poruszone zostanie zagadnienie redagowania listu motywacyjnego, CV oraz przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy zajęć będą odgrywali scenki związane ze świadomym budowaniem własnego wizerunku. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kleiman J., Weinsaft Cooper M., Autopromocja: pokaż na co cię stać – szefowi, podwładnym i klientom, Gliwice 2012. 2. Królik G., Autoprezentacja, Katowice 2004. 3. Królik G., Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2014. 4. Trzeciak S., Wizerunek publiczny w Internecie: kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Detz J., Sztuka przemawiania: nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2001. 2. Prezentacja profesjonalna: teoria i praktyka, red. nauk. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Warszawa 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Obecność i aktywność na ćwiczeniach (możliwa nie więcej niż jedna nieobecność) – W1, U1, K1 Wykonywanie zadań podczas ćwiczeń i w domu – W1, U1, K1 Kryteria oceniania: Aktywność na zajęciach - 30% Prezentacja wypowiedzi do oferty pracy – 35% Kolokwium – 35% Zaliczenie na ocenę na podstawie: aktywności, wykonywania zadań na ćwiczeniach i przygotowywanie prezentacji na zakończenie zajęć oraz opcjonalnie kolokwium. Oceny: bdb – 90% i więcej db plus+ – 80% do 89% db – 70% do 79% dst plus – 60% do 69% dst – 50% do 59% ndst – 49% i poniżej |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
W semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021 zajęcia odbędą się na platformie MS Teams. |
|
Pełny opis: |
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Stąd omówiona zostanie istota, style i elementy autoprezentacji, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna oraz wygląd zewnętrzny. Poruszone zostanie zagadnienie redagowania listu motywacyjnego, CV oraz przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy zajęć będą odgrywali scenki związane ze świadomym budowaniem własnego wizerunku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kleiman J., Weinsaft Cooper M., Autopromocja: pokaż na co cię stać – szefowi, podwładnym i klientom, Gliwice 2012. 2. Królik G., Autoprezentacja, Katowice 2004. 3. Królik G., Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2014. 4. Trzeciak S., Wizerunek publiczny w Internecie: kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Detz J., Sztuka przemawiania: nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2001. 2. Prezentacja profesjonalna: teoria i praktyka, red. nauk. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Stąd omówiona zostanie istota, style i elementy autoprezentacji, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna oraz wygląd zewnętrzny. Poruszone zostanie zagadnienie redagowania listu motywacyjnego, CV oraz przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy zajęć będą odgrywali scenki związane ze świadomym budowaniem własnego wizerunku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kleiman J., Weinsaft Cooper M., Autopromocja: pokaż na co cię stać – szefowi, podwładnym i klientom, Gliwice 2012. 2. Królik G., Autoprezentacja, Katowice 2004. 3. Królik G., Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2014. 4. Trzeciak S., Wizerunek publiczny w Internecie: kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Detz J., Sztuka przemawiania: nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2001. 2. Prezentacja profesjonalna: teoria i praktyka, red. nauk. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Autoprezentacja jest rozumiana jako świadome budowanie wrażenia jakie wywieramy na innych poprzez wypowiedzi, komunikację niewerbalną oraz wygląd. Celem zajęć jest przygotowanie do funkcjonowania w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Stąd omówiona zostanie istota, style i elementy autoprezentacji, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna oraz wygląd zewnętrzny. Poruszone zostanie zagadnienie redagowania listu motywacyjnego, CV oraz przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy zajęć będą odgrywali scenki związane ze świadomym budowaniem własnego wizerunku. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kleiman J., Weinsaft Cooper M., Autopromocja: pokaż na co cię stać – szefowi, podwładnym i klientom, Gliwice 2012. 2. Królik G., Autoprezentacja, Katowice 2004. 3. Królik G., Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice 2014. 4. Trzeciak S., Wizerunek publiczny w Internecie: kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Detz J., Sztuka przemawiania: nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2001. 2. Prezentacja profesjonalna: teoria i praktyka, red. nauk. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Warszawa 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.