Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przetwarzanie cyfrowe mediów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-AI-PCM-3MW-s1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przetwarzanie cyfrowe mediów
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Architektura informacji III rok s1 -sem. zim. - moduł wzbogacający
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy znajomości programów graficznych.

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:

- prace laboratoryjne – 30 godz.

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):

- przygotowanie zadań domowych – 30 godz.

- tworzenie projektu zaliczeniowego – 40 godz.

- samokształcenie z zakresu teorii - 20 godz.

Łącznie: 120 godz. (4 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: student ma uporządkowaną wiedzę na temat nowoczesnych technologii multimedialnych w zakresie prezentacji informacji - K_W16;

W2: student potrafi rozpoznać i ocenić pełnowartościowe projekty multimedialne w zakresie prezentacji informacji specjalistycznej -

K_U05.


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: student potrafi zaprojektować dokument multimedialny stosownie do potrzeb informacyjnych i specyfiki odbiorcy – K_U04; K_U16.

U2: student umie dobrać odpowiednie środowisko multimedialne do realizacji postawionego zadania – K_U15.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: student w trakcie tworzenia projektu pracuje zespołowo i wykazuje obiektywizm w ocenie poszczególnych wkładów w efekt końcowy –

K_K04, K_K08.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz.


Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa,

- giełda pomysłów,

- laboratoryjna,

- projektu.

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- projektu

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi i zastosowania zaawansowanych technologii multimedialnych. Studenci uczą się projektowania scen i obiektów 3D oraz projektowania informacji dostosowanej dla grup społecznych, zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Pełny opis:

Niniejszy przedmiot przygotowuje do pracy we współczesnym środowisku cyfrowym, zdominowanym przez multimedia.

W trakcie zajęć studenci mają nauczyć się zasad projektowania grafiki 3D oraz tworzenia filmów animowanych, obecnie często wykorzystywanych w mediach i reklamie. Zakres materiału oraz model zajęć są adekwatne do wymagań rynku pracy. Studenci na zajęciach zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu tworzenia informacji dostosowanej (audiodeskrypcja, informacja dla osób wykluczonych cyfrowo lub tworzenie specjalnych napisów do materiałów filmowych).

Literatura:

1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. Toruń: UMK, 2005.

2. B. Bogdan. podstawy modelowania : praktyczne wprowadzenie do modelowania w programie Blender. Gliwice: Helion, 2007.

Lista zasobów sieciowych, dostępna na platformie Moodle

Metody i kryteria oceniania:

W ewaluacji pracy studenta bierze się pod uwagę:

1. Aktywność na zajęciach – U1, U2, K1.

2. Szereg wykonanych zadań w trakcie zajęć – W1, W2, U1

3. Prezentacja projektów – U1, W1, W2, K1.

Kryteria oceniania:

- aktywność na zajęciach i współpraca w grupie (40% oceny)

- projekt końcowy (60% oceny)

Ostateczna ocena z zajęć:

5 – 90% i więcej

4+ – 80% do 89%

4 – 70% do 79%

3+ – 60% do 69%

3 – 50% do 59%

2 – 49% i poniżej

Praktyki zawodowe:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Jarocki
Prowadzący grup: Mariusz Jarocki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Wieniecki
Prowadzący grup: Krzysztof Wieniecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Wieniecki
Prowadzący grup: Krzysztof Wieniecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)