Podstawy prezentacji informacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-AI-PPI-11-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy prezentacji informacji |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Architektura informacji - I rok s1 - sem. zim Przedmioty z polskim językiem wykładowym |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.): - udział w laboratoriach – 30 godz. (22 godz. stacjonarnie, 8 godz. zdalne nauczanie – asynchroniczne – z wykorzystaniem platformy Moodle), Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.): - przygotowanie do laboratoriów – 15 godz. (3 godz. w ramach zdalnego nauczania), - przygotowanie do wykonania zadań praktycznych – 15 godz. (4 godz. w ramach zdalnego nauczania). Łącznie: 60 godz. (2 ECTS) – w tym 15 godz. (0,5 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1: posiada podstawową wiedzę na temat znaczenia przekazu informacyjnego, jego składowych i podstawowych form prezentacji – K_W05 W2: posiada wiedzę nt. roli i znaczenia informacji audialnej i wizualnej oraz rozróżnia potrzeby informacyjne w zależności od grupy docelowej – K_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1: tworzy różne formy przekazów informacyjnych – K_U09, K_U10. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1: weryfikuje skuteczność poszczególnych rozwiązań w przekazywaniu wybranych rodzajów informacji wybranym grupom docelowym – K_K03 K2: ma świadomość roli mediów w budowaniu skutecznej informacji; akceptuje konieczność zachowania podstawowych norm etycznych w przekazywaniu informacji medialnych - K_K07 |
Metody dydaktyczne: | - laboratoryjna - projektu - referatu |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z przekazywaniem i wizualizowaniem informacji. Omówione zostaną aspekty konstruowania poprawnego przekazu informacyjnego oraz wybrane programy i aplikacje komputerowe służące do tego celu. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji, jej rodzajami i formami oraz sposobami jej przekazywania. Będzie miał także okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. |
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwe dwie nieobecności) – U1 Indywidualne zadania praktyczne – pisanie artykułów, referatów, tworzenie prezentacji, map myśli, infografik - W1, W2 Kryteria oceniania: - aktywność na zajęciach (30% oceny), - przygotowanie zadań praktycznych (70% oceny) - w tym zadań potwierdzających realizację treści wynikających z wykorzystania metod i technik kształcenia na odległość. Ostateczna ocena z zajęć: 5 – 90% i więcej 4+ - 80% do 89% 4 – 70% do 79% 3+ - 60% do 69% 3 - 50% do 59% 2 – 49% i poniżej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z przekazywaniem i wizualizowaniem informacji. Omówione zostaną wybrane programy i aplikacje komputerowe służące do tego celu. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
|
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z przekazywaniem i wizualizowaniem informacji. Omówione zostaną wybrane programy i aplikacje komputerowe służące do tego celu. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
|
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z przekazywaniem i wizualizowaniem informacji. Omówione zostaną wybrane programy i aplikacje komputerowe służące do tego celu. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
|
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska, Natalia Pamuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z przekazywaniem i wizualizowaniem informacji. Omówione zostaną wybrane programy i aplikacje komputerowe służące do tego celu. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zapozna się z pojęciem informacji i sposobami jej przekazywania, a także genezą i typologią infografik. Uczestniczący w zajęciach będzie miał okazję zapoznać się z najbardziej popularnymi i rozpowszechnionymi programami i aplikacjami służącymi do konstruowania różnych form przekazów informacyjnych. Głównym celem zajęć będzie przedstawienie słuchaczom wiedzy na temat rodzajów przekazywania informacji i wyposażenie ich w praktyczne umiejętności tworzenia prezentacji informacji. |
|
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.