Psychologiczne podstawy pracy zespołowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-AI-PSCH-32-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0310) Nauki społeczne i psychologiczne
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne podstawy pracy zespołowej |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Architektura informacji III rok s1 - sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Literatura: |
Zestaw 1: Podstawowa: 1. Heszen-Niejodek, I. (2000). Psychologia stresu i radzenia sobie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 465 -492) . Gdańsk: GWP 2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa 2007 3. T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: GPW, 2004 4. Zimbardo Ph., Ruch F., (2011), Psychologia i życie. Warszawa, PWN. Uzupełniająca: 1. Sęk, H. (2000). Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej. W: H. Sęk (red.), Wypalenia zawodowe: mechanizmy, przyczyny zapobieganie (s. 83-112). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Gdańsk: GWP 3. Butler G., McManus F., (2002), Psychologia. Warszawa. Prószyński i S-ka. Zestaw 2: Lit. podst.: 1. Ekman, P., Davidson, R. (red.). (1998). Natura emocji (s. 112-115, 146-153, 183-190, 303-308). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji (r. 10, 16, 18). Gdańsk: GWP. 3. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje (r. 6, 10). Warszawa: PWN. 4. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna (r. 4, 6). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. 5. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 511-649). Gdańsk: GWP. Lit. uzupełniająca: 1. deCatanzaro, D. A. (1999). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. 2. Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. 3. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina 4. Le Doux, J. (2000). Mózg emocjonalny. Poznań: Media Rodzina 5. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP. 6. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. 7. Obuchowski, K. (1997). Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka. 8. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. Zestaw 3: Literatura podstawowa: 1. Campbell J., Hall C., Lindzey G. (2006), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Gasiul H. (2006), Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Wydawnictwo DIFIN. 3. Hall C., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Kozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne czlowieka. Warszawa, Żak. Literatura uzupełniająca: 1. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk, GWP. 2. Millon, T., Davis, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia 3. Pervin L. A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk, GWP. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w ćwiczeniach zespołowych. Dlatego obecność na wszystkuch zajęciach jedt obowiazkowa (its nie obowiązują) . |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cyrklaff-Gorczyca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje zakresem charakterystykę pracy zespołowej w różnych warunkach – akademickich, naukowych, biznesowych itd. Na spotkaniach omówione zostaną jako tło psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach związanych z wyzwaniami, zadaniami i projektami. Zostanie zwrócona także uwaga na funkcjonowanie ludzi w grupie w czasie barier z tym związanych. Zajęcia będą odbywały się w formule aktywizującej studentów – część wiedzy będzie na bieżąco umacniana ćwiczeniami nad będącymi jej konsekwencją umiejętnościami. |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
|
Literatura: |
Zestaw 1: Podstawowa: 1. Heszen-Niejodek, I. (2000). Psychologia stresu i radzenia sobie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 465 -492) . Gdańsk: GWP 2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa 2007 3. T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: GPW, 2004 4. Zimbardo Ph., Ruch F., (2011), Psychologia i życie. Warszawa, PWN. Uzupełniająca: 1. Sęk, H. (2000). Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej. W: H. Sęk (red.), Wypalenia zawodowe: mechanizmy, przyczyny zapobieganie (s. 83-112). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Gdańsk: GWP 3. Butler G., McManus F., (2002), Psychologia. Warszawa. Prószyński i S-ka. Zestaw 2: Lit. podst.: 1. Ekman, P., Davidson, R. (red.). (1998). Natura emocji (s. 112-115, 146-153, 183-190, 303-308). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji (r. 10, 16, 18). Gdańsk: GWP. 3. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje (r. 6, 10). Warszawa: PWN. 4. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna (r. 4, 6). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. 5. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 511-649). Gdańsk: GWP. Lit. uzupełniająca: 1. deCatanzaro, D. A. (1999). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. 2. Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. 3. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina 4. Le Doux, J. (2000). Mózg emocjonalny. Poznań: Media Rodzina 5. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP. 6. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. 7. Obuchowski, K. (1997). Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka. 8. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. Zestaw 3: Literatura podstawowa: 1. Campbell J., Hall C., Lindzey G. (2006), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Gasiul H. (2006), Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Wydawnictwo DIFIN. 3. Hall C., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Kozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, Żak. Literatura uzupełniająca: 1. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk, GWP. 2. Millon, T., Davis, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia 3. Pervin L. A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk, GWP. +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): - udział w laboratoriach – 40 godz. (28 godz. stacjonarnie, 12 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle) Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): - przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - wykonywanie na bieżąco ćwiczeń, zadań domowych – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - czytanie literatury – 20 godz. (w tym 3 godz. w ramach nauczania zdalnego) - prezentacje bieżące i przygotowanie się do egzaminu – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kruszewski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kruszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje zakresem charakterystykę pracy zespołowej w różnych warunkach – akademickich, naukowych, biznesowych itd. Na spotkaniach omówione zostaną jako tło psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach związanych z wyzwaniami, zadaniami i projektami. Zostanie zwrócona także uwaga na funkcjonowanie ludzi w grupie w czasie barier z tym związanych. Zajęcia będą odbywały się w formule aktywizującej studentów – część wiedzy będzie na bieżąco umacniana ćwiczeniami nad będącymi jej konsekwencją umiejętnościami. |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
|
Literatura: |
Zestaw 1: Podstawowa: 1. Heszen-Niejodek, I. (2000). Psychologia stresu i radzenia sobie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 465 -492) . Gdańsk: GWP 2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa 2007 3. T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: GPW, 2004 4. Zimbardo Ph., Ruch F., (2011), Psychologia i życie. Warszawa, PWN. Uzupełniająca: 1. Sęk, H. (2000). Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej. W: H. Sęk (red.), Wypalenia zawodowe: mechanizmy, przyczyny zapobieganie (s. 83-112). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Gdańsk: GWP 3. Butler G., McManus F., (2002), Psychologia. Warszawa. Prószyński i S-ka. Zestaw 2: Lit. podst.: 1. Ekman, P., Davidson, R. (red.). (1998). Natura emocji (s. 112-115, 146-153, 183-190, 303-308). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji (r. 10, 16, 18). Gdańsk: GWP. 3. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje (r. 6, 10). Warszawa: PWN. 4. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna (r. 4, 6). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. 5. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 511-649). Gdańsk: GWP. Lit. uzupełniająca: 1. deCatanzaro, D. A. (1999). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. 2. Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. 3. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina 4. Le Doux, J. (2000). Mózg emocjonalny. Poznań: Media Rodzina 5. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP. 6. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. 7. Obuchowski, K. (1997). Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka. 8. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. Zestaw 3: Literatura podstawowa: 1. Campbell J., Hall C., Lindzey G. (2006), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Gasiul H. (2006), Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Wydawnictwo DIFIN. 3. Hall C., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Kozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, Żak. Literatura uzupełniająca: 1. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk, GWP. 2. Millon, T., Davis, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia 3. Pervin L. A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk, GWP. +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): - udział w laboratoriach – 40 godz. (28 godz. stacjonarnie, 12 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle) Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): - przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - wykonywanie na bieżąco ćwiczeń, zadań domowych – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - czytanie literatury – 20 godz. (w tym 3 godz. w ramach nauczania zdalnego) - prezentacje bieżące i przygotowanie się do egzaminu – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kruszewski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kruszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje zakresem charakterystykę pracy zespołowej w różnych warunkach – akademickich, naukowych, biznesowych itd. Na spotkaniach omówione zostaną jako tło psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach związanych z wyzwaniami, zadaniami i projektami. Zostanie zwrócona także uwaga na funkcjonowanie ludzi w grupie w czasie barier z tym związanych. Zajęcia będą odbywały się w formule aktywizującej studentów – część wiedzy będzie na bieżąco umacniana ćwiczeniami nad będącymi jej konsekwencją umiejętnościami. |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne i praktyczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych grupach – poznają dynamikę rozwoju i pracy grupy. Następnie poruszone zostaną kwestie wpływu osobowości i temperamentu na kierowanie grupą oraz zdiagnozowane zostaną bariery w pracy zespołowej oraz metody przeciwdziałania im. Szerzej zostaną w tym względzie scharakteryzowane emocje, motywacje, konflikty oraz stres jako czynniki dezorganizujące lub wspierające funkcjonowanie grupy i realizowanie przez nią projektów. Studenci poznają także psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ich wpływ na aktywność zawodową oraz metodę określania cech i umiejętności członków i kierowników grup. Następnie studenci będą uczestniczyć w treningu kreatywności i zajęciach dotyczących motywacji. Na koniec podsumujemy wszystko i zastanowimy się jak można doskonalić swoje umiejętności pracy zespołowej. |
|
Literatura: |
Zestaw 1: Podstawowa: 1. Heszen-Niejodek, I. (2000). Psychologia stresu i radzenia sobie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 465 -492) . Gdańsk: GWP 2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa 2007 3. T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk: GPW, 2004 4. Zimbardo Ph., Ruch F., (2011), Psychologia i życie. Warszawa, PWN. Uzupełniająca: 1. Sęk, H. (2000). Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej. W: H. Sęk (red.), Wypalenia zawodowe: mechanizmy, przyczyny zapobieganie (s. 83-112). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Gdańsk: GWP 3. Butler G., McManus F., (2002), Psychologia. Warszawa. Prószyński i S-ka. Zestaw 2: Lit. podst.: 1. Ekman, P., Davidson, R. (red.). (1998). Natura emocji (s. 112-115, 146-153, 183-190, 303-308). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji (r. 10, 16, 18). Gdańsk: GWP. 3. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje (r. 6, 10). Warszawa: PWN. 4. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna (r. 4, 6). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. 5. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 511-649). Gdańsk: GWP. Lit. uzupełniająca: 1. deCatanzaro, D. A. (1999). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. 2. Franken, R. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. 3. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina 4. Le Doux, J. (2000). Mózg emocjonalny. Poznań: Media Rodzina 5. Lewis, M., Haviland-Jones, J. (red.). (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP. 6. Oatley, K., Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. 7. Obuchowski, K. (1997). Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich. Poznań: Zysk i S-ka. 8. Salovey, P., Sluyter, D. (red.). (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. Zestaw 3: Literatura podstawowa: 1. Campbell J., Hall C., Lindzey G. (2006), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Gasiul H. (2006), Psychologia osobowości. Nurty, teorie, koncepcje. Wydawnictwo DIFIN. 3. Hall C., Lindzey G. (2001), Teorie osobowości. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Kozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, Żak. Literatura uzupełniająca: 1. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk, GWP. 2. Millon, T., Davis, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia 3. Pervin L. A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk, GWP. +literatura i testy proponowane na bieżąco w czasie zajęć |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 40 godz.): - udział w laboratoriach – 40 godz. (28 godz. stacjonarnie, 12 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle) Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 80 godz.): - przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - wykonywanie na bieżąco ćwiczeń, zadań domowych – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) - czytanie literatury – 20 godz. (w tym 3 godz. w ramach nauczania zdalnego) - prezentacje bieżące i przygotowanie się do egzaminu – 20 godz. (w tym 5 godz. w ramach nauczania zdalnego) Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) – w tym 30 godz. (1 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.