Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

PR i zarządzanie reputacją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-1-BPR-PR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PR i zarządzanie reputacją
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I rok s1- specjalności
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

• zasady zaliczenia

• omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia

• omówienie formy prowadzenia kursu

2. Public relations i jego rola w organizacji

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)

UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH

3. Etapy procesu i techniki public relations

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.

4. Media relations

tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.

5. Internal Communication

6. CSR w Public Relations

7. Ocena efektywności działań public relations

https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

8. Etyczne Public Relations

tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131

9. Warsztaty: zadanie grupowe

10. Warsztaty: zadanie grupowe

11. Warsztaty: zadanie grupowe

12. Warsztaty: zadanie grupowe

13.. Prezentacja Strategii PR

14.. Prezentacja Strategii PR

15. Case końcowy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanym z zarządzaniem reputacją różnego typu organizacji z wykorzystaniem narzędzi public relations. W toku zajęć studentki i studenci poznają obszary, w których można wdrażań rozwiązania z zakresu PR, poznają strukturę i zasady budowania strategii komunikacyjnych.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

• zasady zaliczenia

• omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia

• omówienie formy prowadzenia kursu

2. Public relations i jego rola w organizacji

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)

UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH

3. Etapy procesu i techniki public relations

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.

4. Media relations

tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.

5. Internal Communication

6. CSR w Public Relations

7. Ocena efektywności działań public relations

https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

8. Etyczne Public Relations

tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131

9. Warsztaty: zadanie grupowe

10. Warsztaty: zadanie grupowe

11. Warsztaty: zadanie grupowe

12. Warsztaty: zadanie grupowe

13.. Prezentacja Strategii PR

14.. Prezentacja Strategii PR

15. Case końcowy

Uwagi:

Zasady zaliczenia przedmiotu:

1. Obecność na spotkaniach limit: 3. Przy czwartej nieobecności obniżam ocenę o pół. 5 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć. UWAGA! MOŻNA i NALEŻY odrabiać tylko nieobecności spowodowane kwarantanną.

2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej

3. Zadania indywidualne na ocenę.

4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).

Ocena strategii:

1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów

2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów

3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów

4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów

5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5

6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów

7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów

8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów

Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanym z zarządzaniem reputacją różnego typu organizacji z wykorzystaniem narzędzi public relations. W toku zajęć studentki i studenci poznają obszary, w których można wdrażań rozwiązania z zakresu PR, poznają strukturę i zasady budowania strategii komunikacyjnych.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

• zasady zaliczenia

• omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia

• omówienie formy prowadzenia kursu

2. Public relations i jego rola w organizacji

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)

UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH

3. Etapy procesu i techniki public relations

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.

4. Media relations

tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.

5. Internal Communication

6. CSR w Public Relations

7. Ocena efektywności działań public relations

https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

8. Etyczne Public Relations

tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131

9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)

10. Warsztaty: zadanie grupowe

11. Warsztaty: zadanie grupowe

12. Warsztaty: zadanie grupowe

13.. Prezentacja Strategii PR

14.. Prezentacja Strategii PR

15. Case końcowy

Uwagi:

Zasady zaliczenia przedmiotu:

1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć.

2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej

3. Zadania indywidualne na ocenę.

4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).

Ocena strategii:

1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów

2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów

3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów

4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów

5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5

6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów

7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów

8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów

Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanym z zarządzaniem reputacją różnego typu organizacji z wykorzystaniem narzędzi public relations. W toku zajęć studentki i studenci poznają obszary, w których można wdrażań rozwiązania z zakresu PR, poznają strukturę i zasady budowania strategii komunikacyjnych.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

• zasady zaliczenia

• omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia

• omówienie formy prowadzenia kursu

2. Public relations i jego rola w organizacji

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)

UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH

3. Etapy procesu i techniki public relations

Tekst obowiązkowy:

K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.

4. Media relations

tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.

5. Internal Communication

6. CSR w Public Relations

7. Ocena efektywności działań public relations

https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

8. Etyczne Public Relations

tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131

9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)

10. Warsztaty: zadanie grupowe

11. Warsztaty: zadanie grupowe

12. Warsztaty: zadanie grupowe

13.. Prezentacja Strategii PR

14.. Prezentacja Strategii PR

15. Case końcowy

Uwagi:

Zasady zaliczenia przedmiotu:

1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć.

2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej

3. Zadania indywidualne na ocenę.

4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).

Ocena strategii:

1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów

2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów

3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów

4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów

5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5

6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów

7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów

8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów

Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)